Powered By Blogger

måndag 25 november 2013

Dagens – som inte fattar varför


Mörkgrå tröja överst – från F.A.V. (som definitivt kandiderar att hamna på min topplista över schyssta märken), tröja under – Odd Molly Rib jersey l/s, white, jeans – G-star Ocean skinny, pjux – Ash Ryanna, långt halsband – Uno de 50. 

Det är något med mig och måndagar. Något som skär sig och fulkolliderar och bara inte går att kombinera. Jag fixar verkligen inte måndagar. Jag är supersur och kinkig, trött så det dels svider i skelettet och dels ser det ut som jag långtidsbadat ansiktet i en hink fylld med rynkor, glåmighet och fulceller. Alltid på måndagar, nästan bara på måndagar, nästan. 
Och jag fattar inte varför, för jag har väldigt sällan måndagsångest, som i sådan man kan få i förväg, inför liksom… Och det fanns inget i kalendern just denna dag som skulle vara speciellt jobbigt, tröttsamt, ångestladdat… Skumt… Någon som känner igen sig eller är det bara jag som är unikt helknäpp?... Kram för nu!

2 kommentarer:

  1. Men vad säger du, jag som är född på en måndag och bara ääääääälskar måndagar. :D

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Här är måndagen ledig dag, eller ska vara det, så det är mest slappt för min del.
    Kramar

    SvaraRadera