Powered By Blogger

söndag 24 november 2013

Svårt att få in i skallen att det är dags för sådant redan


Inte ens när jag noterade att stan är på god väg att bli klädd i sin årliga julstass kom jag ihåg. Det var först nu, efter långvovvenad med ostbågsshopping, spontanmöte med kompis från förr och hårdinsupande av de småtrötta solstrålarna, först nu efter omsvidning till mysdress, med tvätt snurrandes i maskinen och en hink på väg att bli fylld med såpavatten för golvuppfräschning. Först nu som jag kom på att det ju är julmarknad i en av stadens sydligaste stadsdelar idag. En julmarknad som jag gillar en hel del och hade tänkt besöka denna dag. Nu är det visserligen inte för sent än men klädlager på, bussfärd iväg, kyla och snart mörker lockar inte så där överdrivet mycket, så det blir hemmalullande för resten av dagen istället. Får ta igen julmarknandet under nästa helgs julskyltning utanför dörren istället, när jag dessutom väntas få finbesök. 

Fast jag har väldigt svårt att få in i skallen att det är dags för sådant redan. Julerier alltså. Det var ju nyss sommar… Troligen är det min tröga uppfattningsförmåga som föranledde att jag totalmissade dagens tomtar, glögg och lotterier. Någon mer än jag som absolut inte kan fatta att det är julafton om exakt en månad, eller är det bara jag?... Peace out! Och take care därute!

3 kommentarer:

  1. Nej du är inte ensam för jag känner precis likadant! Ändå längtar jag till julen.
    Trevlig kväll!
    Ylva

    SvaraRadera
  2. Jag känner precis likadant. Tyckte nyss det var kul med julpiff och så tog det tvärstopp? Redan liksom...
    Kramar och trevlig kväll

    SvaraRadera
  3. Åh, jag känner julkänsla, men inte när jag är utomhus, det är alldeles för bra väder för det nu ju! Klem

    SvaraRadera