Powered By Blogger

tisdag 24 december 2013

Aktuell status – när det samfiras lite jul & ett fyraårskalas

Som en del av er redan känner till så är inte julen riktigt min grej. Alls egentligen... Eller traditionsfirande överhuvudtaget. Samtidigt är ju fira, som i det utan en massa uppstyltade måsten, krav och förväntningar ganska kul. Och när jag då kom på att bloggen fyllde fyra igår så kändes det ypperligt att plocka lite födelsedag och en smula jul och en del vanlig vardag och göra det till något mitt emellan. Utifrån mina helt egna önskemål. Vilket till exempel har landat i…


… dusch med dyrduschkräm och finblus på, Ica-besök, vovvenad och bästa musiken, tidningsbläddrande och diskning, rödvin, popkorn och godis till djuren… Men just nu är det favoritfilm i kombination med liten ost- och kexbricka. Dock finns en mer julrelaterad supé och tilltugg på det på vänt, en meny innehållande sådant som sill, lax, ägghalvor, potatis, julechoklad, pepparkakor, glögg, ja lite sådant. Och som om inte det skulle vara nog för att täcka upp poäng till att hamna på vuxen så har jag plockar fram lite julklappar jag fått. Ja lite så har jag det. Precis exakt som jag vill ha det. Hoppas ni har också har det! Kram, Kärlek & Respekt!

4 kommentarer:

  1. Här har vi precis landat hemma, plockat på oss mjukisarna och ska mysa själva jag och barnen. Och visst kan man fira 4-årsdag i stället för julafton! Jag firar lite jag med här för utan den bloggstarten hade vi aldrig känt varandra! Så trevlig kväll och kram från Linda, Moa och Vincent❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant och så jäkla bra vi blev bloggtanter nästan samtidigt! :o) Kram!

      Radera
  2. Några av mina bästa julaftnar har jag faktiskt firat i sällskap av enbart mina djur.
    Lugnt, skönt och ingen dramatik =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite dramatik när Debbie fick för sig att hoppa på PimPim ett par gånger och när Muffin tippade omkull hela jäkla julträdet men annars lugnt och skönt :o) Kram!

      Radera