Powered By Blogger

onsdag 4 december 2013

Min dag i 4 bilder – som nästan håller sig till ett tema

Det tycks vara matblogg här idag. Först kaffemugg, sedan Alladinchoklad och nu vankas det ännu lite mer i förtäringens tecken. Det har liksom bara råkat bli så…


... för Ajax blev ganska glad då hennes senilmatte äntligen kom ihåg att plocka fram hennes adventskalender med godisar, fyra dagar efter startskottet gick, på tal om att ätbara saker lätt kan börja mögla... 
Sedan var det den där Icatrippen, som var lika jobbig som jag befarade. Fantastiskt att jag alltid lyckas pricka in när de slöaste, buffligaste och suraste personerna i denna staden är samlade där… Och sedan hemsläpandet, och då skippade jag ändå tvättmedel ur just viktaspekten, men det räckte tydligen bra med kattsand, kaffe, mjölk, fiskgratänger, toapapper, tandkräm… för att jag skulle få uppleva känslan när armarna är väldigt nära att trilla av kroppen… Flåsade och flämtade dessutom som en lungsjuk flodhäst, som om jag aldrig någonsin tränat en enda timme i hela mitt liv (hata feber!...) 
Men! Ansträngningen uppvägdes ändå av årets första vörtbrödsmackor. Och ännu ett par avsnitt Baywatch. Det tragiska är att jag alldeles strax sett klart de tre säsongerna jag har på dvd, 66 avsnitt! På en vecka. Och nu kan jag inte låta bli att undra om det finns fler, någon som vet?... Kram för idag! Kärlek & Respekt!

4 kommentarer:

  1. Herregud, Baywatch, det var läääänge sedan, har ingen aning om hur många avsnitt det finns. Men annars kan jag rekomendera 6 feet under som jag kollar nu, hur bra som helst, Klem och krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Har sett något avsnitt av 6 feet under och gillade. Måste ju hitta något annat nu när Baywatch, tragiskt nog, är slut...
      Tredje säsongen Baywatch är från 1992, (hittar inget årtal på de 2 första) så det är ju inte så himla länge sedan... :o) Kram!

      Radera
  2. 6 feet under finns här om du vill låna. Sen kan du gå vidare med Dexter =)
    Nä 1992 är ju nyss ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar gärna ja till låneerbjudandet :o) Och 92 var väl ganska nyss ändå... känns rätt nyss i alla fall... :o) Kram!

      Radera