Powered By Blogger

fredag 13 december 2013

En gårdagskväll med frågor att besvara under partajande

Är vi dömda att få dras med vårt förflutna för evigt? Behöva få obehagliga påminnelser slängda i ansiktet, över saker vi mått riktigt jäkla superdåligt för men tokkämpat oss igenom och lyckats komma över. Är det okej att de tvungen ska dras upp i ljuset då, analyseras, snokas i, av andra?...
Det var bland annat de frågorna som fick mig och kamrat Jeanette att stråla samman igår. För en lång babbelkväll som startade på krogen och…


… slutade med lyxmiddag i en helt annan typ av lokal. Däremellan blev det även avhandlat en uppsjö av andra ämnen mellan yta och tvärdjup och lite allmänna uppdateringar om vad som hänt sedan sist vi sågs. De blev även en smula träning i form av plankutmaning mellan mig och en av snubbarna vid bordet sidan om. Snubbar jag stensäkert trodde befann sig i vår ålderskategori men visade sig ligga 15 år minus… Kan det vara så att jag tror att jag är betydligt yngre än jag är, eller är det bara så att jag har superkass syn eller kanske att en del folk faktiskt ser äldre ut?... Så där fick vi automatiskt ännu fler frågor att ta itu med på diskussionsplanet. Inte konstigt då att sju timmar rusade iväg i ett nafs. Precis som denna förmiddag, som dock inte varit kryddad med partaj utan dess motsats städning. Och nu väntar jobbcoacheriet så dags att säga hej och rusa ut i kylan..

4 kommentarer:

  1. Finns väl ingen som slår dig på plankan din toka! Har aldrig sett nån som lite obesvärad gör plankan på en arm och pysslar med kameran samtidigt! Och visst borde man kunna få släppa det gamla. Inte alltid så lätt när andra fortfarande ältar dock. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... du är söt. Och jag är tokförkyld, vilket märktes som tusan i just den där plankansituationen plus att ag insåg att ag var på krogen, folk vrålglodde... så jag gav la ner det efter ett tag, lät honom vinna :o)
      Och absolut dumt att inte alla fattar att ältande leder till nada... :o) Kram!

      Radera
  2. Du och jag är självklart yngre än vad nån kan ana!
    Fråga nån född på 90-talet som min journalistvän bekräftat. =)
    Nej det gamla borde vara där det hör hemma - i dåtiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... eller hur, vi är ju faktiskt inte så många dagar över 30. Egentligen! ;o) Synd inte alla fattar det med dåtid... :o) Kram!

      Radera