Powered By Blogger

onsdag 25 december 2013

En fikatät juldagsutflykt


Vi satte oss på bussen vid lunchtid, Ajax och jag, för att efter sisådär 22 minuter och med våra lika psyksjuka uppsyner landa i byn där min mamma bor.


Och där även den hundskeptiska Lynox bor. Och där vi inledde med en fika...


... som även fina brorson var med på. Innan han blev hundnappad, medan hans katt följde det scenariot med missnöje och tendenser till mord i blicken.


Och medan jag gav efter för en ytterst sällsynt lusta, baklängtan. Men då jag är rätt kass på det fick det bli enkelt och beprövat: saffranspannkaka. Och därmed... 


... fika igen. Och lite häng i soffan med hund som kändes tuff och stolt för att hon vågade framförnosenstjäla kattens leksak... ja lite så har min dag varit... Tjing! 

2 kommentarer:

  1. Gudars vad gott med saffranspannkaka! Här har mosats saffranskladdkaka i dag, icke illa det heller:) Kram!

    SvaraRadera
  2. Åhhhhhh Saffranspannkaka sååå gott! Skulle du vilja dela med dig av recept så hade jag blivit mycket glad!
    Marie F

    SvaraRadera