Powered By Blogger

måndag 23 december 2013

Vad spelar yta för roll när motsatsen finns?

En motvillig men nödvändig runda på stan. I värsta kaoset. Den där galna, överdrivna, tokstressade julhysterin jag avskyr. Vill bara fly hem igen, förtränga spektaklet och gör det nästan. Men springer i sista sekund på en likasinnad, vackraste S som jag inte sett på ett par månader. S som fattar en massa ingen annan gör, eftersom vi har en del väldigt lika erfarenheter i bagaget. Så det blev långfika och djuplodad, ömsesidig, välbehövlig utrensning av en massa skit som sitter i skallen istället... Sedan rantade hon och jag på stadstur en stund, där uppdrag blandades med skratt, fjant, mer prat... 

Och jag tror det var blandningen av mörkaste allvar och glättigaste skämt som ledde till att jag lyckades totalförtränga galenskaperna så pass att den där julen känns rätt okej nu igen. Eller om det kanske är faktumet att vad spelar yta för roll när det finns människor som står för det motsatta... Människor jag har turen ha ett ett par stycken av i mitt liv, tack som fan till er för att ni finns! Kram till er alla. Och God Jul!


- Posted using BlogPress from my iPhone

11 kommentarer:

  1. God Jul till dig med fina Josanne! Kul att rundan på stan blev bra i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  2. God Jul önskar jag dig med. Du vet det där preggot som tjatar om att vi snart måste ses. Ha det bäst tills dess. Kramis

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad jag önskar att fler hade haft din förmåga till att tänka efter och ifrågasätta och ha distans! Det är därför jag läser här varje dag och hade gärna haft dig till vän! Har aldrig vågat skriva tidigare men kände mig träffad av det du skriver här och började tänka efter och vill tacka dig!
    God Jul och Tack för att DU finns! Önskar dig allt gott!
    Marie

    SvaraRadera
  4. God Jul till dig med! Kramar

    SvaraRadera
  5. God Jul till dig också! Hoppas du får ett fantastiskt 2014!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. God Jul till dig! Har precis läst ikapp, vi befinner oss i samma sits har jag upptäckt, men allt går utom spädbarn! kram

    SvaraRadera
  7. Skönt att fly julhetsen en stund med annat.
    Jag gick på bio istället =)

    SvaraRadera
  8. God Jul och hade det gott! Julefrid!
    Har lärt mig ett o annat nu när jag inte kan använda vänster tumme/hand....
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Befinner mig långt från julens stress....härligt!!
    GOD JUL i massor från Titti-Bangkok

    SvaraRadera