Powered By Blogger

söndag 15 december 2013

... för det uppenbarade sig en hel julmarknad där. Under rubriken ekologiskt, återvunnet, vintage, lokalproducerat, bla bla. Med en hel del kul saker... 


... och lite annat humorberikande utöver kommersen. Som lappen någon tillsatt önsketrädet, och så klockrent plitat "evig kärlek och choklad" på.


Och vips så var vi i nästa butik, den där jag, hur mycket jag än anstränger mig, absolut inte kan låta bli att flukta lite ljuslyktor. 


Denna gång blev det även inspirationsspanat på jul a la cirkus och...


... något väldigt unikt för mig just där, ett vill-ha-span över ett plagg. För jag hade inte tackar nej till denna blus som fanns för provning i alla storlekar utom min. Kanske lika bra.


Något någon annan upplever som bra är att flasha någonslags konstigt fotbollslag. 


Och likt en lång spark hade vi plötsligt angjort julmarknad på S:t Gertrud, en av få av dagens planlagda aktiviteter. En riktig julmarknad. Med fina hantverkade ting. 


Och det är de där handledsvärmarna som är min och Helens kommande karriär. Eller åtminstone första steg mot att återuppta stickning som projekt. 


Ingen julmarknad utan att ha med en gran på bild. Och varför inte även en söt liten julros. 


Och för att tvära kast behövs ibland, som när man glömmer bort att plåta och sedan befinner sig i en helt annan sfär, så dök det upp lite snygga jeans som spanades när blodsockernivån stod på noll och krävde ett besök på annat favoritställe:


Vapiano. Med pasta och rödvin. Bästa supén man kan tänka sig, jag kan tänka mig i alla fall. Och hade tjejen på tåget hem fattat det så hade hon sluppit...


... allt spillstrul med sin medtagna burk. Lite synd om henne var det dock och kanske ännu något syndare om mig som inte riktigt fattar hur tiden, dagen, dejten kunde rusa så jäkla fort... Som ju bekant skoj gör... Ja lite så var min dag igår. 
Nu är det en ny, en regnig, städdedikerad, måsterelaterad... Peace out! 

3 kommentarer:

  1. Ja bättre lunch än på Vapiano kan man väl knappt få?! Mysigt med julmarknad, har inte varit på nån i år. Ha en fin söndag med städning, ser lite likartat ut här i dag! Storsanering på G! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag ni haft! Och att få avsluta på Vapiano är ju helt rätt! :-)
    Här blir det städ och regn med idag...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja Vapiano känns som ett ställe jag skulle kunna käka på jämt och aldrig tröttna på :o) Kram på er!

    SvaraRadera