Powered By Blogger

måndag 30 december 2013

Från Elin, greken och jag till fiskar på rosa botten

Det var en sådan där dag idag. En sådan med tokkli i fotonervernadag. Vilket även brukar innebära att det dräller in en svärm av bilder i menlöshetens tecken här. Så även denna dag… Som började på jobbcoacheriet, där Elin, greken och jag bestämde oss för att lyxlira till årets sista jobbcoacheridag med en…


... fika på Preem-macken. Ett såväl bra som trevligt initiativ av oss. Och den snygge (som jag kallar honom, en av coacherna, då det stämmer på hans yttre men jag ständigt glömmer hans namn) var lika trevlig som skickade hem oss en timme i förtid. Och jag begav mig till vad som ibland känns som mitt andra hem; matbutiken. För att shoppa hem sådant jag glömde igår. Och därefter till min riktiga boning, där solen plötsligt kom på en efterlängtad visit. 


Och där min välkomponerade lunch intogs på stående fot, medan jag samtidigt packade upp roliga paket. Ett beställd och ett med två överraskningar i. Ett som var lite fel och två helt förtjusande...


... som i en tröja som egentligen skulle vara till Freja men som var så stor att den till och med blev en smula oversize på henne nästan dubbelt så stora syster, till denna systers stora förtret då hon fick agera sur men ganska söt provdocka i den. Och två med innehåll till mitt träd, två nästan lika strålande vackra som den fantastiska, underbara människan som skickat dem. Hann dock vare sig beundra särskilt länge, eller plåta för jag hade en stadsfixartur att ge mig i kast med.


Och det var jag inte ensam om för byn var helt nerlusad med människor, så jag skyller mitt kraftigt avtacklade fotograferande på grav trängsel. Skymd sikt, liksom. Men som synes blev det bland annat spanat på delikatesser utanför ostbutiken och reaskärp på Cirkus. Prinsessklänningar som gjorde att jag önskade mig ett par decennier tillbaka i tiden, för de bara skrek efter att bli burna, precis som... 


... de galna men makalöst roliga badhanddukarna på Hemtex. Ångrar nästan lite att jag inte investerade i minst en, för bara tanken att ha fiskar på rosa botten som väntar efter en dusch gör mig lite lycklig. Fast en stänk av glädje infann sig även vid åsynen av detta udda utejulpynt. 


Granen däremot, en av stadens största skulle jag tro, blev mest förevigad eftersom jag missat den detaljen tidigare. Missade gjorde dock inte mörkret för plötsligt var det bara där, och spolierade mer fotoknäppade. Men jag fixade, spanade, lullade vidare. Tog sedan en vovvenad med Ajax, som dock slapp att visa sig i offentligehten med tröja. Det har lagats mat, hängts tvätt, långlyssnats militära historier och lite annat i telefon, diskats, klappats katter... Ja lite sådant. Och vips så var denna dagen passerad... Årets näst sista... Tjing!

2 kommentarer:

  1. Marsch tebaks till Hemtex och köp fiskar!
    Allt som gör en lycklig ska tas fasta på. =)
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Låter som en rätt bra näst sista dag! Och vad solen gör under för humöret! Kram❤️

    SvaraRadera