Powered By Blogger

söndag 15 december 2013

En slags rapport från gårdagens triodejt i Malmö

Malmö. Med Helen och Flippis. En efterlängtad dejt som efter komedin med att allas transportmedel var försenade, började bland butikerna på Triangeln. 


Där det förutom jul, doftljus och någon filt var tema djur som hamnade på tapeten, både bokstavligt och bildligt.


Ja jag har kanske lite knasig spaningssmak och den sträcker sig längre än till mjukdjur. Ibland är det så jag ifrågasätter mig själv, som med...


... denna tacky tvålpump som jag kom på mig själv med att vilja ha.


Mycket betraktande blev det. Och plåtande och när vi småtröttnade på pinaler gick vi över till...


... Mollysar. En del från våren jag inte sett och helt ärligt inte brydde mg så mycket om då jag tycker att det släppet till största del är trist och till största del innehåller redan gång-på-gång-sedda plagg. Var dock tvungen att prova en jag föll för..


... Looking feeling good blouse, white storlek 0. Intrycket höll i sig även i provat tillstånd. Men! Tyvärr finns det inte en chans att jag någonsin skulle våga shoppa den. För den löjligt tunna kvaliteten. Genomskinlig är bara förnamnet, det var nästan så den sprack en liten smula bara av att tittas på... Jäkligt synd. 


Och efter en massa inomhusluft var det dags att andas den i utemiljö. Och för att transportera oss till nästa anhalt, som blev...


... mitt favoritfik (oberoende av stad). Dock utan pepparkaksmuffins på bordet, denna gång... 


... så det blev enbart koffein som fick kicka i oss ny energi till att fortsätta turen. 


Den där karusellen är lite att dö för, absolut att bli glad av, så extremt fin. 


Och vips for Flippis snabbt runt hörnet. Medan jag tog mig lite tid att spana in jullivet och dess något märkliga kulisser. 


Följde sedan efter mitt sällskap, för att upptäcka att det fanns lite mer än en hårig gammal man i den där tomtestugan...

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER

13 kommentarer:

  1. och den karusellen får till och med sådana som Axel åka så den ska besökas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och han kommer nog att tycka om den för den är så otroligt detaljerad och fin :o) Kram!

      Radera
  2. Tack så himlans från igår. Fattar bara inte vart tiden tar vägen, ska man behöva träffas typ 8 på morgonen eller? Och så har jag varit på toa! Yey..... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bra där Flippis ;o) och ja det får nog bli frukosttider för att hinna med allt man vill i fortsättningen :o) Kram!

      Radera
  3. Blusen du provade är ju så otroligt tunn i kvalité......inte bra.
    Ni ser ut att ha haft det trevligt!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är löjligt tunn kvalitet, hur fan tänkte de där liksom? Förmodligen inte alls... lite trist när det, för en gång skull numera, är en Molly jag absolut skulle kunna tänka mig annars :o) Kram!

      Radera
  4. Tack själv! Det där är det närmaste du kommer att se mig och flygfän typ undulat... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då känner jag mig absolut extra hedrad att du släpade runt på pippi till mig :o) Kram!

      Radera
  5. Mysdag och jag längtar till lite julflanerande. Kan man inte beställa lite lagom med folk ute och ingen trängsel.
    Saknar dig och visst får vi ses snart. <3
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja det hade varit kanonbra om man kunde göra en sådan beställning. Tyvärr missar man ju hälften, på den fina julmarknaden till exempel för att där är för mycket folk, synd. Ses snart - Absolut! Kram!

      Radera
  6. Vilken mysig dag ni haft och jag blev ju nästan sugen på en levande undulat:)
    Och så funderar jag så klart om Flippis suttit i knäet på någon tomte och berättat för honom om sina önskningar;) Fniss!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft undulater tyckte mest synd om dem för de satt mest där i sin lilla bur...
      Kan vara så att Flippis gjorde detta i smyg, hon försvann iväg ett tag där just vid tomteskrället så du kan absolut ha rätt... :o) Kram!

      Radera