Powered By Blogger

torsdag 5 december 2013

Min dag i 4 bilder – med byte, färgblindhet & sällskap


Sjukdag. Som ni kanske redan vet. Vilket även betyder ännu en tråkdag. Tänkte att det kanske skulle bli en smula skojigare av att byta stass. Jag hade fel. Fast kände mig lite fräschare i alla fall så alltid något. Och varenda gång jag har gått förbi fruktskålen i hallen, just nu fyllt med apelsiner och klementiner så har jag tänkt att jag kanske borde fräscha till mitt inre också, byta ut i alla fall en del av choklad, pepparkakor, salta pinnar och såsdränkta middagar mot en frukt eller två. Det har dock stannat vid tanken. För när jag befinner mig mitt uppe i synd-om-status så matchar helt enkelt onyttigheter mitt sinne lite bättre... 

Vad jag däremot ska ge fasiken i under sjuktillstånd, då jag uppenbarligen även blir färgblind av feber, är att tvätta. För en julröd duk i en mixad uppsjö av plagg, handdukar, sängkläder i ljusare färger betyder att allt, utom den röda duken, blir rosalila. Som de turkos Molly-mjukbyxorna som jag blev så glad att jag äntligen hittade. Jag är inte riktigt lika glad åt dem nu, om man säger så… Däremot är jag superglad åt mina trogna sällskap i sjukstugan, djuren. Ajax ständigt bredvid mig i sängen och Muffin oftast på sin filt på en hög kartong bredvid. De gör sjukdag, tråkdag, vilken dag som helst lite bättre… Fast imorgon, då jäklar måste jag vara frisk, för då är det jobbcoachdag, helgstart och inte läge för fler tråkdagar. Kram!

6 kommentarer:

  1. Skit när man råkar få med nåt färgglatt i tvätten. Och ibland är det legitimt att frossa! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är ganska ofta, inte så svårt (tyvärr) att hitta anledningar till goda ting... :o) Kram!

      Radera
  2. Bara att frossa allt på en gång och sen ta nya tag.
    Jag lär vara tråksjuk ett tag till jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nya tag kan vara roliga tag. Intalar jag mig ;o) Men oj mer än bara förkylning för dig? Kram!

      Radera
  3. SÅÅÅ söt katt!!! Vilken ras är det?
    Charlotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hon är en hittekatt, så vanlig bondkatt skulle jag gissa men en långhårig sådan. Kram!

      Radera