Powered By Blogger

söndag 7 mars 2010

Ålderstest i verkligheten

Eftersom min ännu oträffade lillasyster i Bergslagen; fantastiskt snyggcoola Linda haft en åldergrej kring 30+ och Dr Martins så började jag spåna på om man kan ha Undergrounds som 40+ (same same men annat märke).
Vilket jag senast hade på mitt företags julfest i december. Då i kombination med en svart fransig Dolce&Gabbana-klänning.
Och eftersom dessa pjucks dessutom är min standardmundering på festivaler (och har varit de senaste 6 åren) så bestämde jag mig för att gå ut i verkligheten och ålderstesta dojjorna.
Om det kändes okej eller om jag skulle känna mig som en patetisk tant i tonåringsutstyrsel. Först fick de följa med på vovvenad.


Det i sällskap av:
Parka chalk 738
Livefirst dress chalk
Chrysalis minigown powder
svart virkad sjal av okänt märke
svarta tights från Twilfit

Sedan bar det av till matbutiken.
Eftersom ingen test är tillförlitlig ur en enda synvinkel så blev det klädbyte där emellan.
Till:




Angora Long Mix Cardigan
Suiteheart minidress almost black
Chrysalis minigown rouge

Så sjukt svårt at hålla sig för skratt när vi smög omkring vid pastahyllan och tog bilderna.


Och med tanke på att jag shoppade/plåtade med den här tossen = maken så kan ni ju tänka er hur folk stirrade :o)

Förutom att det alltid är skumt, snudd på klumpigt och väldigt ovant att gå med kängor efter att inte ha gjort det på ett tag så har jag inte hunnit analysera om det funkar eller inte.

Överlåter det härmed på er.
Men bara svar som är helt ärliga räknas ;o)
Vad tycker ni?
Hiss eller diss av Underground-dojjor på 40+?
Ja eller nej till Underground på date med Mollysar?

15 kommentarer:

  1. Självklart hiss, supercoolt! Man måste inte klä sig på ett speciellt sätt(=tråkigt) bara för att man är 40+. Viktigt att klä sig i det man trivs med oavsett ålder. Kläderna visar vem man är vare sig man vill det eller inte. Du är alltid snygg och klär dig coolt. Din stil är verkligen något alldeles extra! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh men du underbara, störtcoola, vrålsnygga, fantastiska (superlativerna tar inte slut)människa! Fy fan vad jag vill se ut som du!!Outfiten på den andra bilden är så jävla snygg så jag får blodstörtning. Nu MÅSTE jag köpa en Suiteheart:)Visst ska jag ha mina Doc! Tack gumman! Stor hiss och stort ja. Cant wait to see you....KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Härligt att ha sin egen stil med OM tycker jag! Go for it!
    Kram

    SvaraRadera
  4. du är så himla cool, sån stil kan inte köpas för pengar! Självklar hiss! Och vilken cool kille du har! Jag hade blivit lycklig om jag såg ett par som er på ICA!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Josanne; du är superfräsig!!!

    massa kramar

    SvaraRadera
  6. PÅ dig är det klockrent! Spelar ingen roll om du skulle vara 15 lr 85. Du ÄR ju sån där stil!!
    Helcoolt säger jag. Och skitkul test!!:-D

    KRAM

    SvaraRadera
  7. På dig bruden... SUPERHISS!! Dom kan du nog ha tills du trillar av pinnen utan att det ser knasigt ut. Kram

    SvaraRadera
  8. Jag tokFLIPPAR! Du är en sån underbar inspiration - jag älskar hur du får odd molly som vanligtvis är sådär toksött att vara rockerssnyggt.

    SvaraRadera
  9. Det är klart du klarar av att ta körkort. Jag är av den uppfattningen att vill man så kan man! Kanske lätt för mig att säga som mest kör runt i byhåla modell mindre och inte en av Sveriges största städer;) Kram

    SvaraRadera
  10. Helt klart HISS!! Det är ju bara så DU! Vrålsnyggt!! Jag MÅSTE ha tag på en minigown. Vilken storlek har du i dina?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hello gorgeous!! Klar HISS, och maken din är ju störtcool :0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  12. Tusen tack för alla värmande och roliga kommentarer!!! Jag tolkar det härmed som att Undergrounds, 40+ och Mollysar funkar!

    Silverdeer: du känner igen butiken va? Som jag skrattade när jag läste ditt inlägg, då hade vi precis varit där igen och tagit dessa bilder. Du får hojta om vi springer på varandra här i byn. Kram!

    SvaraRadera
  13. Solklar hiss!!!!! Jag är 50, älskar Odd Molly och romantiska kläder men för att det inte ska bli sockersött har jag alltid kängor eller skinnjacka till för att bryta av det hela, romantiskt tufft är min stil och det här är just precis så........Kör på!
    /Ewa

    SvaraRadera
  14. Ewa: helt underbart att höra! Romantiskt tufft är vad jag också jobbar på! Blir mest jag så. Kram!

    SvaraRadera