Powered By Blogger

måndag 8 mars 2010

I did it!

Köpstoppet skulle hålla i sig under hela mars var min tanke. Med ett minus på några timmar så höll det en vecka.
Gårdagens uppblossade besatthet för kettle coat dark powder föranledde en djup diskussion om konsten att prioritera rätt.
Följt av febril aktivitet av sällan skådat slag i vårt hem.

Garderober plöjdes, plagg värderades ur användningsynpunkt och kärlek. Alltså vad använder jag mest, vad jag älskar mest. OCH hur bra skulle kettle coat göra sig på dejt med det jag redan äger.

Dessutom fick jag veta att ett plagg jag redan har och älskar, med 99 procents säkerhet kommer att dyka upp här inom kort. Vilket betyder att jag i så fall har dubletter.
Vill inte avslöja vad det är eftersom min skadade lilla hjärna är helt övertygad om att det betyder värsta oturen om man ropar hej innan man står med ett paket i handen.
Men det är ett plagg som jag vet att jag kan sälja på ett kick. Eller jag hoppas i alla fall det eftersom jag vet att det är fett eftertraktat…

Så till saken; I did it! Jag klickade hem kettle coaten!!!

Räknade och insåg att det funkar med vad jag redan sålt, reklamerat och kommer att sälja.

Och där hamnar även jeansjackan från Cream som jag fick hem för mindre än en vecka sedan.
För i garderobsröjandet blottade sig en av makens jeansjackor som jag kan ärva.
Inte lika fin men i viktskålen mot en kettle är det trots allt koftan som väger tyngst.

Så nu tänkte jag bara kolla om någon är intresserad av jeansjackan?
(Sorry om någon trodde det var Molly, borde kanske skrivit i förra inlägget att det INTE är det…)



Eftersom den är slut i storlek 38 där jag köpte den = Karlbjer. Där finns även mer info om den.
För annars skickar jag tillbaka den imorgon.
Har inte använt den, bara provat.
Den kostar 899:- Jag kan tänka mig att ge iväg den för det. Och eftersom kettle = lycka så bjuder jag i så fall på rekommenderad frakt.
Men hör av er innan klockan 16 imorgon i så fall för sedan skeppas den tillbaka. Enklast genom att skriva ett inlägg här under för jag är kass på att kolla min gmail.

Och på tal om köpstopp: nu är nästa datum för tillåten shopping den 24 april.
Då jag och söta Linda ska stråla samman i en shoppingorgie :o) Längtar! Och då mest för att jag äntligen ska få träffa min mentala lillasyster i Bergslagen! Men shopping är ju inte heller fel! Och knappast efter veckor i celibat... Någon som tror jag klarar shoppingfrihet till dess?...

Ha en bra kväll! Kram!

6 kommentarer:

  1. Ja, jag hoppar den ju då jag redan har en. :) Men väldigt fin och härlig är den! Du kommer bli übersnygg i Kettle Coaten. :D
    Låter som en supertrevlig date ni ska ha i april
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad du kommer att bli snygg i Kettle Coat! Klart du skulle ha en sån:) Vissa saker är värt att försaka annat för. Längtar också till april! Jag får träffa dig, gadda mig och shoppa! Ren och skär lycka...KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Nu tror jag tammefan att det spökar! Skrev en kommentar som försvann i intet! Skriver väl samma sak igen...
    Du kommer att bli superfin i Kettle Coaten. Klart du skulle ha en sån! Vissa saker är värda att försaka annat för. Längtar också till april. Får träffa dig, gadda mig och shoppa! ren och skär lycka:) KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Spooky, nu dök det upp! Nu ska du slippa mig...

    SvaraRadera
  5. Men shit o GRATTIS! Den kommer att vara supersnygg på dig. Ser framemot att se de bilderna. :)

    Och jeansjacka har jag redan, men jag håller ögonen öppna om det kommer annat till salu hos dig.

    Kram!

    PS: O var i Bergslagen ska du? Känner till området rätt bra eftersom min pappa bor där... :D

    SvaraRadera
  6. Jeanette: ja det ska bli superkul! Trots att det kanske betyder att jag missar nästa Malmö-träff tyvärr men man kan ju inte få allt. Och vi lär förhoppningsvis ses igen npgon annan gång! Kram!

    Linda: jag terrar dig i din blogg så du slipper svar här ;o) Kram!

    My Molly Oddities: Vi ska ses i Norrköping. Svenska tatueringsmässan. Kram!

    SvaraRadera