Powered By Blogger

onsdag 17 mars 2010

Dyrt att vara hemma

I dag känns det som att magsjukan äntligen har gett sig i väg. Istället kom spränghuvudvärken och tog över…
Har konsulterat mannen på bilden men än lyser hans magiska botarkrafter med sin frånvaro. Så det är fortfarande sängläge här.

Ska dock försöka ta mig upp en stund i dag och helst även få något litet gjort, för annars lär det bli en gigantchock att kasta sig in i jobbhetsen imorgon. Från säng till stress känns inte det minsta lockande…

Men på en punkt är det nog lika bra att jag inte ligger här och dräller så länge till. För det kostar minsann på.
I plånboken. Det råkade nämligen säga klick i datorn i går igen.
Visserligen bara en gång! Och det på ett plagg, ett äldre sådant, som jag suktat massor över sedan det gjorde entré på Tradera.
Visst funkar väl det som en bra bortförklaring... ;o)

Jag är ganska vidskeplig med att avslöja vad jag shoppar loss på tills jag har det hemma. Även om jag i det här fallet vet att det är en till hundra procent pålitlig säljare så håller jag trots det tyst den här gången också.
Om inte annat så för att hålla spänningen vid liv… haha…

Önskar alla en bra dag! Kram!

12 kommentarer:

  1. *yäkk* magsjuka...stackars dig!

    Huvudvärken beror antagligen på vätskebrist, vilket är förståeligt när man haft magsjuka.

    Stoppa i sig mer är ju typ det sista man tänker på, annat är det med ungar som har magsjuka. Åtminstonde de riktigt små, de spyr och vilar lite sen äter de igen och spyr...osv. ;-)

    Fick värkar en gång när jag hade magsjuka (2 v till utsatt datum) och hamnade på BB, där fick jag dropp intravenöst och guuuud det skulle man ha varje gång man hade magsjuka, snacka om skillnad.

    Magsjuka är bland det värsta jag vet så nu smiter jag ut innan jag blir smittad. ;-)

    Krya på dig!

    Kram,
    Maria/Javabönan

    SvaraRadera
  2. Haha jag veeeet! är mammaledig o fy sjutton vad dyrt det är! stackars gubben sliter ihjäl sig på jobbet o jag bara gör slut på pengarna=)


    Skönt att du mår bättre nu...har funderat på det du sade m minigownen, svårt val alltså!=)

    kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det är lätt att slinka in på diverse ställen för att kolla läget och sjukt lätt att bara klicka. :) Jag är likadan angående att berätta vad jag köpt. Trots att jag fått mail om att mitt köp skickades igår så vågar jag ändå inte tro på det förrän jag har det i mina händer. Ser fram emot att få se det du köpt.
    Skönt att du mår bättre nu.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas ditt huvud snart mår bättre med. Skönt att magsjukan gett sig.

    Massssssa krya på dig kramar!

    SvaraRadera
  5. Ny blir jag ju jättenyfiken! Skönt att det är nån som kan hålla klaffen! Jag blir eld och lågor när jag köpt nåt och kan inte hålla igen;) Skönt att du är bättre. Har inte haft magsjuka på evigheter, däremot blev jag matförgiftad på julbord förrförra julen. Vi käkade julbord på fredagskvällen och drog till Stockholm på lördagen och blev sjuka både gubben och jag. Vi låg på Hasselbacken och spydde. Som grädde på moset spydde jag på golvet i Cityterminalen när vi skulle hem. Var dessutom höggravid med Vincent. Du kan ju tänka dig vad folk glodde när jag stod där och ulkade med magen i vädret:( KRAM!

    SvaraRadera
  6. Maria: haha... hoppas jag inte hann smitta dig :o). Huvudvärk = vätskebrist. Så klart! Och jag som jobbat som undersköterska, säkert tur att jag inte gör det längre eftersom jag inte tänkte så långt själv... Tycker ju att jag tutat i mig Resorb i massor, får bli några liter till idag. Tack söta! Kram!

    Filippa: haha... ja min make får också se sina pengar flyga iväg på Mollysar...
    När det gäller minigown - ett tips som jag själv borde följa men aldrig gör eftersom shopping mest sker på impuls här... Kolla igenom alla kläder du har som kan tänkas funka med minin, och vilken färg. Röd eller lila. Och den färg som får mest plus väljer du... Vad säger du om det - kan det vara nåt? Kram!

    Jeanette: FÖR lätt att klicka... Det har ju hänt att man gjort klick som man ångrat sekunden efter, och då är det för sent. Ett tag sedan det hände nu så liiiite försöker jag väl tänka efter i alla fall.
    Nä man vågar inte visa och man vill inte riktigt heller eftersom det inte är ens plagg förrän det landat i ens hand liksom.
    Jag är nyfiken på att se dina ingående nyförvärv på dig! Kram!

    Tina: Tack söta! Smarta Maria satte huvudvärken i samband med vätskebrist, dricker Resorb som bara den nu och den börjar ge sig. Kram!

    SvaraRadera
  7. Linda: Fast det är inte alltid så lätt att hålla tyst, för man är ju just eld och lågor och bara vill skvallra :o)
    Jag har också spytt på Cityterminalen en gång. Så jag vet precis hur pinsamt DET är! Då hade jag dessutom precis spytt i papperskorgen längst fram i bussen från Nynäshamn till Stockholm. Det var inte så opinsamt det heller... Vi bestämmer helt enkelt att vi ger fan i att spy vid vårt nästa Stockholmsbesök... Kram!!!

    SvaraRadera
  8. Usch då! hoppas att du snart kryar på dig! Tack för din fina kommentar! saknade kommer alltid att finnas där men sorgen får ju en annan skepnad....
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  9. Skönt att du har slutat spy iallafall. Huvudvärken ger sig nog till imorgon. Drick ordentligt idag.

    SvaraRadera
  10. Peggy: jag vet vad du menar... har skrivit hos dig igen! Kram söta vännen!

    Lillis: Resorb is da shit! Så huvudvärken är också borta nu. Tack snälla för omtanken! Kram!

    SvaraRadera
  11. japp, det är ett bra tips faktiskt! brukar göra så ibland när ja är osäker på färg...blää vill ha allihopa eller så är man stark o väntar till hösten(troligt, haha), mintgrön kommer den i ju bla! fiiiint!

    kram o tack

    SvaraRadera