Powered By Blogger

tisdag 30 mars 2010

Mitt söndagsklick is in da house

Jag skrev tidigare att det var ett spontanklick. Jag ljög. För jag tänkte ett dygn innan jag satte in stöten.
På den här:

Up-to-me-ism strap dress i chalk.

Ni får ursäkta den slarvigt iscensatta provningen. Jag har en idé om hur jag ska kombinera den men efter dagens komiska misstagsklädsel så testar jag helst om det funkar utanför rampljuset först.
Dessutom trött, hungrig och stressad så fick det bli med jeansen jag redan hade på mig. Så tänk bort dem.
Tekokarkoftan (som maken kallar den) åkte mest på för att se den med något över.

Shit med ursäkter det blev här. Och fler kommer. Man kan även kalla det bortförklaringar till plånboken som fortfarande gör dubbelvolter av svält.

För ända sedan jag såg den här klänningen i lila första gången så har den suttit fastnaglad på hornhinnan. Prislappen gjorde dock att jag bestämde mig för att den skulle stå på listan över plagg att prova när jag och kamrat Linda drar till Stockholm för att göra Mollybutikerna.

Men så fick jag indikationer.
Att den lila i princip redan var slut i min storlek.
Och hemmabutikerna har inte tagit in den.
Så jag plöjde webshopar.
Mycket riktigt så fanns den inte att finna någonstans.
Chalken var mitt andraval och när jag insåg att den också höll på att gå mig helt förbi så kunde jag inte sitta overksam längre.
Klickade på Ajabaja och knep därmed den sista 2:an. Och så hamnade den alltså, snabbt som tusan, hos mig i dag.

Shopstoppet är därmed brutet efter nästan två veckor. Men jag är skitglad för det!

Har ni gjort något liknande ”spontanköp”?
Alltså klickat på ett plagg ni egentligen tänkt vänta med men sedan bara inte kunnat låta bli?

Ha en bra kväll! Kram!

10 kommentarer:

  1. Oh den är så fin!!! Skitsnygg på dig med!
    Japp har klickat hos Country dreams när det nu var rea. PÅ ett plagg jag tänkt, kanske ,längre fram , eventuellt...

    kramar

    SvaraRadera
  2. Oh ja, flera sådan köp =0) tyvärr kanske man ska säga!! Men denna var underbar och jag hade mer än gärna ägt en själv. You look gorgeous!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  3. så fin och så rätt av dig att slå till!! Bara hålmönstret i kjolen är ju helt underbart!! Jag gjorde precis ett helt oväntat litet köp av två plagg... inte OM dock! KRAM

    SvaraRadera
  4. Men herregud kvinna den är ju som gjord för dig! Super duper snygg!! Nu blir jag minsann allt lite sugen på en sådan jag med. Men jag är ju så himla blek så vilken färg skulle man ta.....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Spontanhandlar gör man hela tiden. Mitt spontanklick har inte dykt upp än:( Fan vad snygg du är i klänningen, den är som gjord för dig! Kram!

    SvaraRadera
  6. Å vad fin den är!! Du är verkligen snygg i den;) VILL också klicka hem den....;)
    Kram Adela

    SvaraRadera
  7. ssåååå fin på dig, sitter ju helt perfekt! Bra köp!!Kram

    SvaraRadera
  8. Åh så snygg du är i den och den är ju bara så himla fin!!
    Jag tyckte inte den såg så fin ut på produktbilden men sen såg jag den i odd molly butiken och fastnade för den direkt!!
    Stod länge och bara kände på den och drömde..
    Vill också ha den!!!
    Den färgen tycker jag är finast också:-))
    Grattis gumman till en underbart vacker klänning,
    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Absolutely STUNNING...!

    Ja, för att svara på din fråga om klicka hem spontanköp sådär... Ja alldeles för många ggr!

    Kram :)

    SvaraRadera
  10. Åhhhh tacktack snälla söta ni!!! Jag är helt överväldigad av alla komplimangen... Verkligen välbehövliga sådana också eftersom jag har hamnat i en utseendesvacka. Där jag bara känner mig tjock och ful i allting. Kan ha att göra med att de 2 kilon jag gått ner nu sitter på plats på kroppen igen. Får skylla mig själv, det är ju jag som ätit, ingen annan som kastat dem på mig...
    Klänningen satt aningens trångt över bysten, så att det putar fett vid armringningen liksom (ni ser det lite på första bilden). Hoppas nu bara på att det ska sporra mig till att gå ner lite så det försvinner... Får väl se hur det går med karaktären till att genomföra det...
    Ha en bra dag alla vackra tjejer därute! Kram!!!

    SvaraRadera