Powered By Blogger

onsdag 10 mars 2010

Vad tycker ni?

Vad lite speglar det finns!
Jag har snurrat runt på lite olika ställen i dag. Vi pratar skola, bibliotek och konditori bland annat.
Och i hopp om att ta en dagensbild lite tidigare än vad jag brukar - innan stassen är vissen och bara vill vila efter en hel dags äventyr – spanade jag frenetiskt efter speglar överallt.
De som återfanns var så minimala att jag hade behövt ta 10 bilder för att få med munderingen i sin helhet.
Så det blev en hemma i tråkköket som vanligt istället.
Nu nyss. Sen som alltid alltså.
Men här är den, dagens Molly-potpurri;



















Livalot blouse, almost black
Chrysalis minigown, almost black
Angora Long Mix Cardigan, royal som åkte av och på beroende på vilken temperaturen det var där jag för tillfället befann mig

Denna kombination var en test. I om den funkar ihop eller inte.
Och nu när jag ser bilderna så kan jag bara inte bestämma mig för om minigowen är för lång för livealoten eller inte...
Vad tycker ni?

15 kommentarer:

  1. Näe, den är inte för lång, jag tycker om den här kombon!

    Jag undrar hur detta skulle se ut med kanske svarta leggings..sådana där skinande eller legging i läder-imitation! Det skulle säkert bli hur tufft som helst! (?)

    Kramis! (numera har min blogg nytt liv här: http://mrslicious.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Sara: precis den tanken slog mig också, och spontant så känns det som att sådana där leggings hade passat bättre. Snudd på bäst. Och nu när du också nämnde det så blir det jakt efter sådana! Ja just det ja, EFTER mitt köpstopp... :o)
    Har ändrat dig i min blogglista! Ses gumman! Kram!

    SvaraRadera
  3. Håller med Sara, den outfiten är kanon och ett par svarta leggings eller något i den stilen hade varit kanoners. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahahahaha fick mig ett gott skratt när jag skulle fylla i lösenord eller vad man kallar det när man ska posta kommentaren - jag fick SLYNA. :D Tack för den liksom.

    SvaraRadera
  5. Håller med dom andra, skitsnyggt med minigown under! Jag tycker att vi spikar Stockholm. Har också kollat tågtider och det fanns ju bra tider på fm. Finns lite mer Molly att hitta där! KRAAAM!

    SvaraRadera
  6. Morty - hahaha :D
    Nää tycker den är fin till, men som Sara säger ett par schyssta leggins under kanske?

    SvaraRadera
  7. Som vanligt är du jättesnygg! Prova med andra leggings, tror det är klockrent

    masssor med kramar

    SvaraRadera
  8. Det bästa alternativet för oss hem från Stockholm går 16.07. Då tar vi oss ända till Lindesberg. Åker vi senare tar det en jävla tid. Det kommer jag att boka snart. Biljettfan har gått upp 40 spänn på bara några dagar. Hur tidigt ska vi åka dit? Är du morgonpigg?! Det går ett 8.18 som är framme 10.01(när affärerna öppnar!)Det går ju senare tåg med. Vi kan väl fundera och höras av i morgon? Kram!

    SvaraRadera
  9. Svarta leggings står nu på inköpslistan! Tackar & bockar för hjälpen! Ni är underbara tjejer! Gonatt!

    SvaraRadera
  10. Snyyyyyyyyyggt!!! Jag har ju alla plaggen så det är ju bara att köra copy paste för mig :-)

    SvaraRadera
  11. Jättesnyggt! Håller me er andra, leggnings passar perfekt! Kram

    SvaraRadera
  12. Hej. Jag är en mamma som älskar att sy och funderar på att sy egna barnkläder och hålla lite homepartys. Behöver dock lite råd angående tyger och stilar och har nu lagt upp två plagg i min blogg. Önskar kommentarer från modeintresserade. Gärna som själva har barn. Titta gärna in. Genom att kommentera är ni med i en tävling om att vinna ett barnplagg. Välkommen in!

    SvaraRadera
  13. Vet inte exakt hur morgondagen ser ut men ett säkert kort är att ringa kl.13, då har jag lunch. God natt!

    SvaraRadera
  14. Jag blir så glad över att Chrysalisen är så användbar. Din kombination är inte något undantag du är en kalaspingla!!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  15. Klart du kan ha så där - kanonsnyggt! =)

    Skrattar gott åt dig & Linda och era skoproblem och kommer osökt att tänka på min mormor.

    När hon var ca 75 år skulle hon ut och åka bil med mig och jag satt i bilen och väntade, då kommer mormor ut på bron och säger följande:

    - Kan jag ha den här kjolen eller ser jag för tantig ut?

    Så sätt på dig skorna du så du slipper se tantig ut! ;-)

    Ha det mysigt i dag!

    Kram,
    Maria/Javabönan

    SvaraRadera