Powered By Blogger

lördag 27 mars 2010

Det absolut dummaste på länge

Begav mig ut på stan i sommarkollektionsjakt. Kammade noll på den fronten. Inte ett enda plagg på plats ännu.

Däremot gjorde jag det absolut dummaste jag gjort på länge. Väldigt länge.

Jag hittade nämligen Nymph dress i dark red! I min storlek!
Klänningen som jag letat webshopar runt efter som en tokig. Det efter att ha fallit som en fura på grund av vackra Ina och bilderna på henne i den.
Och så finns den på hemmaplan...

Tvekade faktiskt. Minst ett par sekunder. Om jag verkligen skulle våga ge mig på att prova den.
Men i hopp om att den inte skulle vara för mig så åkte den på. Hur korkad får man bli liksom.
Älskade den! Såklart!

Försökte mig på att plåta med min Iphone för första gången eftersom jag glömde kamera hemma. Hade kanske blivit lite bättre bilder om jag rengjort linsen innan men det gjorde jag inte, som synes här:


Nope, den fick INTE följa med hem.
Det gjorde istället drömmen om den.

Så nu blir det till att tänka. Där ”när kommer jag att ha användning för den?” är den mest relevanta frågan.
Men allra viktigast är ändå sifferstatistiken.
För har jag råd?
Absoluta prio ett är att lägga undan lite till min hett efterlängtade Stockholmsraid med Linda om exaktemente fyra veckor.
Sedan är det ju alla vardagsutgifter som stjäl pengar från Mollydrömlistan.
Alltså tänka, räkna, räkna, tänka, räkna, räkna…

Samtidigt som jag under resten av dagen kommer att aktivera mig fysiskt genom att bland annat diska, storhandla eftersom kylen gapar tom och promenixa med vovvarna.

Ses i kväll, dumpar av en dagensbild då om inget annat. Kram!

10 kommentarer:

  1. Du gjorde rätt i att vänta tycker jag. Nymphen är ljuvlig men det är väldigt mycket pengar, å det tål att tänkas på...! Vänta du till sthlm o lägg dem pengarna, så får du 2 eller 3 Mollys för priset av nymphen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Filippa! Precis så känner jag också. Kommer garanterat att ångra mig men det är smällar man får ta :o)
    Jag har dessutom en annan favvo som kostar snudd på lika mycket och som jag faktiskt försökte klicka hem i fredagsglädjeruset igårkväll... Slut i storlek 2 överallt där jag hittade den... :o( Psst: det är Up-to-me-ism strap dress lila om du skulle råka se den...
    Ha en bra kväll sötnos! Kram!

    SvaraRadera
  3. Är du förresten inte med på träffen Filippa? Det trodde jag. Kram igen!

    SvaraRadera
  4. Jag gjorde samma dumma grej hemma hos Sannibus! Provade hennes Nymph och fick ett begär som jag inte hade innan. Tänker dock inte betala 3800 spänn utan tänker avvakta rea. Snygg som få är du (som vanligt)! Kram!

    SvaraRadera
  5. Den är ju sperfin, men jag skulle ha gjort som du väntat. För min plånbok är den för dyr, jag köper hellre fler lite billigare Mollysar. Men det går inte bortse från att du är en kalaspingla i den!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  6. tjoho! nix.....kunde inte åka med, för vi ska ut o resa nästa vecka och kände att slantarna måste sparas för det ändamålet....trist men sant hihi!

    ah ok, typiskt!, då ska jag hålla utkik efter up to me ism i lila åt dig! brukar kunna snoka upp det mesta....!
    ha en bra kväll!
    kram!!

    SvaraRadera
  7. Nej då du hade inte missuppfattat. Vi har haft kalas för dottern. Vi har inte haft tid förrän nu men hon fyllde i februari. Jag och maken ska ha kalas ihopa då det skiljer bara knappt 3 veckor.
    Tack för grattiset! :)
    Skit snygg i Nymphen. Jag skulle vilja ha den i blått men som sagt...många monetas!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Har inte behövt räkna, det räckte att tänka. Har tillräckligt många plagg som jag använder alldeles för sällan eftersom de är lite för "fina" för vardagsliv. Som är 99,9 % av min tid. Så det blir ingen nymph! Känns skönt att ha bestämt sig.
    Hoppas ni har en bra kväll! Vi käkar tacos och kollar film. Hur schysst som helst! Kram!

    Filippa: jag vet att du är grym på snok, därför jag vädjade till dig, odiskret dessutom :o) Kram!

    SvaraRadera
  9. Hihi, den var sådär diskret, jag fattade direkt! Ska hålla utkik åt dig=)

    Resonerar så också, vardagskläder är ändå det man använder mest så så dyra klänningar skulle jag inte våga ha(barn!)/få tillfällen!
    Skönt det är när man bestämt sig, visst känns det som en befrielse....?

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Ja även om man våndas över att behöva bestämma sig så är befrielse ordet när man väl gjort det!
    Har inga barn men med både hundar och katter så är finklädd det sista jag är hemma (och på hundpromenaderna). Vill inte behöva sjasa bort dem för att jag ska vara fin liksom.
    Supergulligt om du hojtar om du springer på men du ska absolut INTE leta, det var inte så jag menade men det fattar du nog. Kram!

    SvaraRadera