Powered By Blogger

fredag 12 mars 2010

Jag är periodare…

… för jag har en tendens att snöa in på vissa plagg som får följa med i tid och otid.
Men jag är inte speciellt trogen dem för hux flux blir de ratade och kraftigt åsidosatta av andra plagg. Som med tiden tvingas genomgå samma öde.
Jag har blivit bättre på att skippa denna tidsbundna favorisering sedan den här bloggen föddes.
För nu tänker jag mycket mer på vad jag har på mig, försöker variera och så vidare. En av alla fördelar med att blogga.

Men vissa forna favoriter har trots det varit förvisade till ett hängigt liv i garderobsmiljö.
I dag bestämde jag mig för att göra en av dem rättvisa i verkligheten.
Nämligen den här:

Jag pratar om den vita ärmlösa tunikan som jag har över
Chrysalis minigown lilac och spetskantat linne från Twilfit
och under tunn kofta och virkad sjal, båda av okänt märke
jeansen ser förjävliga ut, hatar när de ser ut så här, med 15 tusen bucklor runt knäna men ni kan ju, som jag försöker göra, låtsas bort det…

Tunikan är en trotjänare som jag även har i gult.
Någon som vet vad den heter?
Någon som har produktbild?

Fick hem ett Traderaklick idag som inte är samma som på bilderna i auktionen... besviken... återkommer med det imorgon.

Då jag även kommer att kolla av om någon är intresseerad av att köpa en tokrosa Fields of Lace i storlek 2.

Önskar alla en riktigt bra fredagskväll. För det ÄR fredag! Tjohoooo!!! Kram!

17 kommentarer:

  1. Suuuperfint! Så sött men ändå så coolt! Jag är definitivt också periodare! Ibland använder jag ett plagg nästan dagligen och ibland rynkar jag på näsan bara jag tänker på det :D Kram och ha en underbar kväll!

    SvaraRadera
  2. skitsnygg, du har en härlig stil, du sätter din personliga prägel på mollysarna! kalas! nej men vad trist med Traderavinsten då! Får man göra så liksom??=(

    Gilla du inte din FOL?? Hur mkt hade du tänkt dig för den?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sanni: schysst att höra att fler är likadana... Jag har skrivit hos dig... Kram!

    Filippa: Ålskar den! Men jag råkar ha 2 stycken tokrosa. Maken köpte en från Tyskland utan att veta att jag T-klickat. Och det är ju väldans onödigt att ha två stycken. Hade tänkt mig 2250 inklusive rekommenderad frakt. En kombination av vad jag betalade och vad maken betalade. Säljer dock den från T (kan bara inte med att sälja något jag fått av maken hur patetiskt det än må låta) Använd men nyskick när jag fick den, har själv sedan använt den en gång. Hojta om du är intresserad... Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Det linnet är skitsnyggt i både vitt och gult, har jagats av mig förgäves! Vad synd med Traderaklicket. Om det är det jag tror blir den inte svårsåld iaf. Sitter här och väntar på Livealoten som är på väg med S från posten! Om den blir bra kommer det bild i bloggen snart! Nu ska jag boka tåg:)
    (Vet du om att din mobil ringde upp mig en gång till i dag!) KRAM!

    SvaraRadera
  5. Åååh så rart av mannen, men vad TYPISKT då, att en överraskning som är så kul kan bli fel liksom=)?

    Hade gärna köpt den av dig men det är FATTIGT nu... Tyvärr. FoL får vänta för mig, men jag betvivlar inte att du får sålt den snabbt=)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. *räcker upp en hand* en till som kan snöa in på plagg. Skrattade gott när jag såg vad du skrev om dina byxor. EXAKT samma tänkte jag om mina jeansleggings när jag såg mitt foto. Så, JA, jag ignorerar det. ;)
    Tycker du är störtläcker i outfiten! FoL är rätt stora i storleken va? Eller jag skulle kunna ha en 2:a utan att den är för stor?
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Väldigt inspirerande att se dina outfits, ger bra ideer!
    Marina

    http://mittvackrastejag.blogg.se

    SvaraRadera
  8. Här snöas det in på plagg hela tiden.. fniss...
    Hade gärna huggt en fol men en 2:a blir för stor....
    Tycker du i alla fall e lika snygg som vanligt.

    Massa KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  9. Ha, ha inte behöver du vara nervös för att ringa till mig! Allvarligt talat så förstår jag vad du menar, jag gillar inte att prata i telefon. Föredrar IRL. I min yrkesroll som frisör kan jag lätt tala igång en gråsten, men är faktist lite blyg privat. Sjukt kanske...Ska bli jättekul att träffas och skulle vi bli lite "sjuka" efter fredagskvällen så får du tänka på att vi har nästan 2 timmars tågresa att sova på. Det finns ju Resorb dessutom;) Stor kram

    SvaraRadera
  10. Jag har varit ute efter en tokrosa FOL länge, så visst är jag intresserad. Måste bara ta mig en funderare om jag har råd just nu...för mycket shoppning på sistone, kram

    SvaraRadera
  11. Ditt svar fick mig att bestämma mig att jag ska ha en 2:a. Ska den ut på T eller? ;) :D
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag vill ha en tokrosa FOL! Håller utkik!

    SvaraRadera
  13. Jag vill ha!!!!

    Tack snälla! Jag gillade dig med. :) Vissa känner man lixom samhörighet med med en gång.
    Jag mailar dig för du har väl mailadressen på din blogg eller?
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilken snygg stil, både söt & tufft samtidigt...
    Verkligen snyggt!
    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Japp, en tokrosa FOL kan absolut vilja flytta in här!
    Vill ha!
    /Fia

    SvaraRadera
  16. Du är så jäkla kool och jag blir så avis! :) Jag köpte mig en Chrysalis Mini igår och den var helt underbar! Ska absolut investera i en till.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Gillar verkligen din stil, du får det "gulliga", dvs. volanger och spetsar, att se tufft ut. Coolt!

    SvaraRadera