Powered By Blogger

tisdag 16 mars 2010

Ett fullständigt ointressant inlägg

Jag har studerat bilder fram och tillbaka hela dagen. Och inte vilka bilder som helst utan samma bilder jag kört ögonen i så ofta förr. Bilderna från Odd Molly vårsläpp 2010.

Ja, jag håller förmodligen på att bli fullständigt galen. Inte van att ligga i en säng på vardagarna, är van att tokstressa, så det måste vara den extrema kontrasten som gör mig knäpp.
För en hel dag är ju inte bara lite överdrivet, det stinker av överdrift…

I alla fall så har jag kommit fram till att det finns en hel del vill-ha kvar på den listan.
Och definitivt sex stycken måste-ha. Fullständigt ointressant för andra än mig förmodligen men här kommer de, i med början på most wanted och sedan i lite mer obestämd ordning:

Emb bikette denim jacket.
Jag vet att jag tidigare benämnt den för dyr och inte en chans att jag kommer att köpa den därför.
Men jag kan bara inte få den ur skallen. Tvärtom.
Och ju mer jag tänker på den/ ser den desto mer försvinner prislappen som ett skäl att låta bli.







Suiteheart minidress, lilac.
Har den i almost black. Har den i rouge.
Vilket snarare är skäl att vilja ha denna också än att låta bli.
För jag älskar denna lilla sak, som jag avfärdade som inte min stil tills jag provade den irl. Modellen, tyget och alltså inte bara en färg utan tre.







Chrysalis minigown, dark powder.
På tal om att redan ha, så skulle denna bli färg nummer fem i min garderob om den hamnar där. Vilket hade betytt en komplett samling.
Och vem vill inte ha det av plagget som jag härmed benämner vårens bästa köp.
Älskar färgerna, materialet och att den passar till så mycket mer än jag först trodde. Minigown = äkta kärlek.





Livingloving dress, rouge.
Har igen. Men denna bara i ett ex. I lite powder.
För även om jag hitintills bara lyckats använda den en gång så tror jag den blir en favorit till sommaren. Med slitna jeans och Converse eller sandaler.
Dessutom så tror jag att plagg mår lite bättre om de slipper vara de enda av sitt slag i garderoben, så powder skulle förmodligen känna sig mindre ensam med röd vid sin sida…




Prairie short strap dress.
Vit, grön eller svart. Eller varför inte alla tre.
Nej, det lär nog inte hända, men en av dem.
Vilken lär slumpen få avgöra.
Också en snygging jag tror på som en klar sommarfavorit. I en massa kombinationer.







Print frill tee, almost black.
Modellen och trycket på ryggen är det som fått mig på fall.
Och jag har redan framtiden stakad för den här adoptionspotentielle snyggingen.
Som en trogen kompis på sommarens festivaler, som en vän under slappa dagar och som en polare att mysa med i soffan under kulna kvällar.





Ja det var drömmen det. Får väl se hur verkligheten blir.
Den som är en ständig kamp mellan plånbok och garderob. För det är antingen mycket i den ena eller den andra. Aldrig lagom i båda… Garderoben har dock en tendens att alltid vinna i slutändan...

Har ni mycket kvar på era drömlistor?

15 kommentarer:

  1. Massor! Jag har inte ens vågat göra en för då kommer det att börja flimra dollartecken framför ögonen och knipa lite i magen. Bättre att ta dem en o en och inte ihop liksom. :D Effektivt sätt att lura sig själv!

    Hoppas att du är lite piggare!

    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  2. En hel del (tyvärr). Jeansjackan och någon prairie i lite green står högt på önskelistan... Men just nu är det inköpsstopp!
    Hoppas du mår bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du....måsten finns det gott om! Chrysalisen minigown håller jag med om , jag fick hem min i Dark Powder idag-ÄLSKAR den svarta jag har så slog till på en till, hade gärna haft en till, men vet inte vilken färg=)GRYM modell o kan kombineras m så mkt!

    Tishan har jag i rött, gillar den skarpt, linnet m tryck i vitt vill jag ha men inte för 800kr, väntar till rean där...har allt en del saker som jag skulle VILJA ha, men om det är genomförbart vete katten=)



    kram

    SvaraRadera
  4. Finns mycket kvar... :) Men plånboken tycker det räcker....

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas du mår bättre nu!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Tillägg: Är beredd att hålla med dig om Chrysalisen- Vårens bästa köp! Börjar redan speja på en till... RÖD eller LILA=)

    SvaraRadera
  7. Usch jag vågar inte ens lista mina måsten... Har shoppat i sööööönder min ekonomi och är ändå inte halvägs känns det som :D Hoppas du kryar på dig snart sötnos! Kram

    SvaraRadera
  8. Erika: smart! Att lura sig själv, framförallt när det gäller siffror, funkar på mig också. har mailat dig! Kram!

    Nena: samma här, inköpsstopp. Tror det är lite därför jag skannar Molly-marknaden. Av ren och skär abstinens helt enkelt :o)Kram!

    Tina: ja plånboken har ju en tendens att krympa drastiskt, utan att man fattar hur. samma här, nu skriker den stopp. Kram!

    Filippa: skåningen fattar inget, vilken har du i rött? Och när det gäller minigown nr 3 till dig så säger ja spontant RÖD. För du är så grymt snygg i starka färger! Kram!

    Sanni: men du har shoppat sönder den på så sjukt schyssta grejer. En röd FoL... grrr... fan vad avundsjuk jag är! :o). Klar blir man aldrig tror jag, halvvägs... nääää... knappast det heller.... Kram!

    SvaraRadera
  9. Du snygging, du har ju varit sjuk!!!! Om du varit kry hade jag mailat!!
    Ska efterlysa FoL för nu är jag så avis på alla fina mollysystrar.

    jenasjackan är väl verkligen för dig, vad
    f-n , köp den! Superläcker på dig!!

    massor med kramar

    SvaraRadera
  10. Hihi, t-shirten me tryck på ryggen har jag i rött=)

    Jo, gownen i rött är lockande...men har ju Angeloun i rött, blir lite för likt? ljuslila kanske=)? Äh jag vet inte , alla är fina, svårt att välja! Har precis provat min nya med olika kombos här, fan va grymma gownisarna är!!!!!!

    SvaraRadera
  11. Även jag är helt såld på suiteheart och minigown. Så härliga och de väcker verkligen habegär! Idag kom mitt paket, och mycket riktigt: en chrysalis mingown! :-)

    SvaraRadera
  12. Ja, här finns en hel del 'vill gärna ha' men nu har jag spntan shoppat 2 ggr på kort tid. :D Så jag tror jag ska fundera om lite.
    Gillar din lista och framförallt vissa anledningar. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Listan blir bara längre och längre och längre... Ja du fattar! Hoppas du är på bättringsvägen. KRAAM!

    SvaraRadera
  14. Intressant det du skriver om Livingloving dress att den skulle funka med jeans.

    SvaraRadera
  15. Ja min lista är lika lång som din, och många plagg vill man ju ha i flera färger.

    Hoppas du mår bättre nu, magsjuka är inte kul alls.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera