Powered By Blogger

tisdag 16 april 2013

Att ta sig friheten till en timeout

Förmodligen behöver jag bara den här kvällen. Till en paus. Från allt som känns jobbigt, ställer krav, är måsten utan att egentligen handla om liv eller död och därför inte är så jäkla viktigt, egentligen… Det har varit en galet påfrestande dag. Med bland annat meganervositet inför praktikintervju, glädje när det gick min väg och sedan tårar över en älskad klasskompis story om sitt liv. Otroligt mycket tankar kring det och över varför vi har så svårt för att fokusera på det som är viktigt, kan göra skillnad, betyder något. Och istället ägnar så onödigt mycket tid och energi på att tycka, tro, inbilla oss, bara se saker ur sitt eget perspektiv… Så onödigt… Så ikväll har jag grävt ner mig med mina tankar. Och emellanåt diskuterat dem med de som alltid håller med mig… :o) De fyrbenta. Peace out! 

5 kommentarer:

  1. Ibland behöver man få gräva ner sig lite......
    Plingar i kväll. Kram

    SvaraRadera
  2. Det där behöver man ibland och visst är det skönt att får snacka med de fyrbenta ;-)
    Kramar hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Jo katter är ju bra på det viset. Inte så mycket mothugg där. =)
    Ja reflekterar över det som är viktigt gör man väl när man är redo för det, tänker jag.

    SvaraRadera
  4. Det behöver vi alla emellanåt! Katter är väldigt bra, lyssnar så snällt på det som berättas..
    Du var ursnygg i din klänning!! Känn dig stolt!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera