Powered By Blogger

lördag 20 april 2013

Med fyra Jersey girl i provrummet

Kan ärligt erkänna att jag inte alls har känt någon dragning till Jersey girl-plaggen. Men så testade mina roomies tunikan i lördags, samtidigt fick jag korn på ryggen på långklänningen och plötsligt blev serien högintressant. Så därför var det den som besökte provhytt med mig i lokala butiken Zebra i förrgår. Här är resultatet:

Jersey girl top, indigo 799:-

Jersey girl poncho, dark pink 999:- 

Jersey girl short dress, indigo 999:-

Jersey girl long dress, dark pink 1599:-

Samtliga provade i storlek 1, samtliga nu på min önskelista. För även om jag var lite skeptisk till ponchon så vann den matchen när jag upptäckte att det gick att sticka ut ärmarna i sidorna, den är öppen i tyget där men glest hopknäppt med små knappar. 
Har bara lite svårt att utröna vilken av färgerna som passar bäst på mig bara… Vad tycker ni? Och vilken av modellerna är er favorit? Trevlig lördag & Kram!

10 kommentarer:

  1. Jag har inte heller tyckt att den serien har varit något för mig men det ändrades ju med ditt inlägg här. Såklart, jag är ju din eviga klädstalker, f´låt... ;o)
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Jag har ju ponchon och short dressen i blått. Är jättesugen på linnet och ska nog se till att få det provat i veckan! Jag tycker att du är snygg i båda färgerna men kanske vinner dark pink.....
    Kram från en som ska försöka dra tummen ur och slå en pling i kväll!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Josanne!
    Ryggen på den sista är underbar på dig, även de övriga men den långa...
    för övrigt så är du ju galet snygg i de där woodstocksakerna.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  4. Jag har med blivit inspirerad av Linda! Själv är jag mest sugen på ponchon och den korta klänningen. Du är supersnygg i den långa klänningen och ponchon!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Den långa var allra bäst! Jag tycker oxå att färgställningen i indigo var snyggast på dig, du som brukar bli så solbrun på sommaren!

    Ha en bra dag och kram!

    SvaraRadera
  6. Jag är så taskig att jag tycker att alla passar bäet men att den långa klänningen är ett måste :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. ...ja bäst alltså.......

    SvaraRadera
  8. Säger som Rosen....den långa klänningen.
    Tror jag ska prova plaggen igen....!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Långa klänningen tycker jag är given, jag gillar den blå bäst men kanske att den andra är mer din färg? Kramar Ps klart du får låna bilder

    SvaraRadera
  10. Den långa klänningen är jättefin på dig.
    De andra tycker jag blir lite tantiga i det mönstret.
    (ja du brukar ju vilja ha ärliga svar så därför får du det)
    Får lite såndär jersey-städrock-från 70-talet-känsla på de andra.

    SvaraRadera