Powered By Blogger

söndag 21 april 2013

Onda ögat till den som lyckats hinna först

Jag må vara smått besatt av kläder. Men det finns de i familjen som har en starkare böjelse, en ännu kraftfullare besatthet. Katterna. I kartonger. Ta in en papplåda i nästan vilken storlek som helst i boningen och genast är den förvandlad till en kattong. Som när jag plockade upp nya vårpjuxen ur dess förpackning igår och vips var den beslagtagen: 


Ett scenario som alltid följs av en maktkamp om vem som har mest rätt till den. Och onda ögat till den som lyckats hinna först… Vad vill jag ha sagt med det här? Ingenting, eller kanske just det att det finns fler med obsessions i detta hus. Eller så försöker jag bara förhala städronden som ligger framför mig. I hopp om att någon annan ska hinna ta sig an den uppgiften… Men nä, det lär inte hända så bäst att sätta fart… Önskar er en kanonbra dag! Peace out!

4 kommentarer:

  1. Finns fler som går och drar på det där med städning! Tror att jag och V går ut i stället, då slipper vi se eländet:) Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är ungefär samma scenario här med kartonger.
    Oftast Osis som hinner först. =)
    Skiter i städning idag och går på handbollsmatch istället.

    SvaraRadera
  3. Bestämde mig nyss för att skita i städningen - har tvättat i 4 timmar - det får banne mig räcka :)
    Kram

    SvaraRadera