Powered By Blogger

torsdag 4 april 2013

Dagens – med en som fick sitt öde bestämt

Jag håller på med en gigantrockad i mitt klädbestånd. Där tanken är att allt som inte passar mig eller som inte har använts av andra anledningar på ett bra tag ska få respass. Helst till nya hem såklart :o) En del är självskrivna lämnare, andra mer kluriga, som i förknippade med en hel del velande. För jag har någonslags seperationsångest med ett litet gäng plagg. Så dessa ska få genomgå en liten livetest har jag bestämd. 
De ska kännas in och av eller vad man nu ska kalla det… de ska helt enkelt få ingå i en dagens stass i syfte att få sitt öde bestämt. Och idag var det dags för en sådan där livetest. Av Odd Mollys Fields of Lace i pink. Den så kallade tokfolen:


Och domen föll relativt omgående på att den får stanna. För även om den är lite väl vid och klumpig liksom så kan jag bara inte förmå mig att göra mig av med denna gamla megafavorit... Har ni något knep för vilka plagg som får stanna och vilka som inte får det?... Undrar jag som älskar tips… :o) Peace out & God natt!

9 kommentarer:

  1. Vilken storlek har du på den rosa Fol?
    Kram A

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Inget knep förutom att jag drabbas då och då av det stora rensningsvansinnet och då kan vad som helst ryka (nästan).
    Det är kombinationen av att vara en samlare som samtidigt vill ha ordning som är problemet och som leder till anfallen.
    Som exempelvis den gången som allting skulle gå i blått och vitt i garderoben. Attans också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra beslut för du klä väldigt bra i den. Jag samlade på ALLT som liten och numera älskar jag att rensa, jag får nästan en kick av det. Och sen är det kul med pengarna som ramlar in. När plagg dyker upp som jag helt glömt bort eller plagg som hängt för länge (oavsett hur fina de är) så ryker dem. Jag har lärt mig att använder jag inte plagg på ca 4-6 månader då ska de bort. Lycka till!

    kram

    SvaraRadera
  4. Ibland undrar jag hur det står till i min skalle egentligen.. Något system har jag inte, beror lite på dagshumöret. Livsfarligt alltså.. Ibland kan jag köpa ngt riktigt fint o "spar" den till senare tillfälle. Så kommer rensadagen, tja då är risken stor den åker eftersom jag aldrig använt den! Vid sådana tillfällen kan jag börja undra.. Helknäppt!
    Ha en skön fredag!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  5. Jag har en fråga till dig.
    Får jag låna din bild på "doftgranarna" för en efterlysning inne på Facebooksidan vi som köper och säljer Odd Molly

    Mvh Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte vilken du menar men det är okej :-) Kram!

      Radera
  6. Bra behållet!
    Jag tänker att skulle jag sakna den om den var borta?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Och där kom jag på att jag har en sån med....Kram!

    SvaraRadera
  8. Hoppsan, råkade visst kommentera som Market Place. Det var jag, Septemberflikka ;-). Jobbigt med flera blogg-konton.

    kram
    petra

    SvaraRadera