Powered By Blogger

onsdag 14 juli 2010

Dagens och adresslapp på klänningen

Den här dagen har sprungit ifrån mig, vilket egentligen inte är så svårt att något eller någon gör med min usla kondition… men i alla fall.
Jag har knappt hunnit hälften av det jag skulle så det blir till att sitta här fint och fortsätta jobba resten av kvällen.

Fast det är lätt värt det, för till viss del handlar det om att jag jobba in lite av tiden jag ska smita iväg på Mollyträff imorgon.
Som jag ser fram emot det! Ska bli så himla kul att träffa alla tjejerna, vissa igen, andra för första gången, precis lika kul vilket som!

Fast lite nervöst är det allt. Och löjligt nog nojjar jag om vad jag ska ha på mig… Alla har ju redan sett min garderob så jag fattar egentligen inte varför jag vrider och vänder på klädfrågan i det oändliga.
Jag vet i alla fall viken outfit jag inte kommer att ha på mig, den här:

Market silk dress - Odd Molly
Underklänning från HM
Vitt baslinne från Gina Tricot
Mockastövlar från Ellos

För det hade jag på mig idag. Helt improviserat i morse efter att ha kollat av vädret. Och humöret.
Så nu har jag bestämt att det får bli samma sak imorgon, det får helt enkelt bli temperatur och vad som faller mig in i stunden som får avgöra…
Och eftersom jag ska till jobbet några timmar först så kommer det inte att finnas minsta lilla tid till att vela då heller, så det känns bra.

Jag bara måste berätta en skitrolig grej som hände idag. Jag och kollegan var ute i verkligheten och intervjuade folk.
Mitt i alltihopa blev jag avbruten av en dam som noga granskade mig och frågade; ”har du en adresslapp på klänningen?”


Jag försökte förklara vad det är och då sa hon: ”det där har jag aldrig sett förut, det var väldigt konstigt”… Och fortsatte hon att stirra en lång stund till.
om hon skulle råka knalla förbi en Mollyträff, de hade nog ögonen trillat ur skallen på den stackars damen. :o)

Och med de slutorden tackar jag för mig för idag, önskar alla en superbra kväll! Kram!


11 kommentarer:

  1. Sol setet i frotté hade varit det mest ultimata att ha på sej i morgon om vädret blir som det var idag *S*
    Men det får nog trots allt bli något mer anständigt, annars lär jag inte få åka med tåget haha.
    Ska bli kanonroligt att få se många av mina blogg favoriter "in live"
    Vi ses i morgon =)
    Åsa ( som inte har någon blogg..... ännu *L* )

    SvaraRadera
  2. Åsa: haha!!! Eller så hade du fått åka gratis för att du bjudit resten av passagerarna på vacker färgring. :o)
    Jag fick hem ett paket med maken precis nyss, som jag direkt kände DEN ska jag ha imorgon, men så slog det mig, mindre smart med bara en klänning utan underklänningsjox under om man ska prova. Testa en blus till exempel i bara trosor... skulle INTE tro det... Så det får bli något med den där minidressen under... Snacka om att ha I-landsproblem... :o)
    Ska bli kul att vi Äntligen lyckas få till att träffas!
    Och det där med inte blogg ännu bådar gott, ska nog lyckas övetala dig också in i träsket ska du se...
    Stor kram snygging!

    SvaraRadera
  3. Hahaha....adresslapp har jag aldrig hört förut. Har dock fått påpekat för mig att jag glömt ta bort etiketten eller att jag har plagget ut och in.....Ingen världsvana eller??? ;) ;)
    Ska bli superskoj att träffas imorgon, allihopa! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Skitskygg oavsett vad du har på dig:D
    Längtar så till imorgon, ska bli superskoj!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ha ha, vilken underbar kommentar! Mycket ska man höra innan örona trillar av..hi hi.

    MEN vad roligt ni skall ha imorgon! Önskar så jag kunde varit med..men du berättar väl lite sedan hoppas jag. Skulle nog göra som du, bestämma klädsel efter dagsform, väder o vind.
    Kramkram vännen!

    SvaraRadera
  6. Åhh vad kul det ska bli i Malmö i morgon :-) *Längtar*

    Vi ses!!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Jag snart ses vi, bara några få timmar kvar nu kuuuuuul!!!

    Jeanette: etiketten har jag också hört men aldrig ut och in... Visst känner man lite sarkastiskt "men hallå vet du inte vad Mollysar är, vilken planet kommer du ifrån... " ;o) Kram!

    Annelie: jag önskar också att du hade varit med! Men jag lovar att berätta. Jag är kass på att ta bilder utanför jobbet men kameran ska med och ska försöka att skärpa upp mig och knäppa lite mer än jag brukar. Kram!

    SvaraRadera
  8. Haha, adresslapp kan vara bra ibland att ha på sig:-))
    En del är för roliga:-D
    Jag hoppas att ni får det helt underbart idag!!!!
    Saknar er och önskar att jag kunde varit med!!!
    Puss!!!

    SvaraRadera
  9. Ha ha... :) När jag var hos tandläkaren för en tid sedan och hade min Hoody Knit Jumper på mig från Odd Molly, så beundrade tandsköterskan den och undrade om jag hade stickat den själv... :)

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  10. Tack snälla för din fina kommentar på min blogg..Jag ville så gärna komma på träffen men tyckte inte att min ekonomi tillät det...
    :-(
    Men det går fler tåg...

    Det var roligt med adresslappen, min pappa brukar skoja med mig..
    "Varför har du tvättrådet utåt?"
    Många kramar

    SvaraRadera
  11. Mia: saknade dig idag! Men det kommer ju fler träffar så hoppas vi ses snart igen! Kram!

    Maria: haha... ja den har jag också hört, om min kettle coat, av en helt okänd dam som stoppade mig på stan och frågade om jag hade stickat den själv. Och när jag då svarade nej, jag har köpt den, fick jag en sur blick tillbaka och så sa hon "den måste ju ha varit svindyr, hur har du råd med det" och så vände hon på klacken och gick... Kram!

    Lotta: ibland är det ju så. Synd att det var just nu. Men som sagt, hoppas vi träffas på nästa träff. Roilig pappa... :o) Kram!

    SvaraRadera