Powered By Blogger

fredag 9 juli 2010

Dagens – sista semesterdagen till ära

Idiotstädningen kom av sig idag. Det började hyfsat men efter ett avbrott med en hundpromenad ville det sig aldrig riktigt igen.
Dessutom kom maken hem tidigare från jobbet så vi tog en liten båtfärd för att agera ölbulvaner. Ja vi gillar våra båtturer, idag blev det dock bara en simpel vända.
Tar igen det imorgon när vi ska ut på sundet igen, då med min mamma i släptåg.

Hann också med att träffa några vänner, även det blev ingen långvarigare historia och nu håller vi på att laga mat.
Sista semesterdagen till ära fick midsommarklänningen – som aldrig blev använd i midsommar – agera dagens Molly.






















Up-to-me-ism strap dress, liliac
Under den - Chrysalis minigown, lite lilac
Mockaväska som jag inte kommer ihåg namnet på
Mockastövlarna som kom hem med jackan jag visade i förra inlägget

Jag ska inte börja tjata om Ellos stigande aktning i mina ögon igen. Däremot måste jag bara visa att även Mr Hårdrock Av Det Tyngre Slaget har fastnat i postorderföretagets klor. Det genom dessa shorts.


Och med det sagt tackar jag för mig för idag. Önskar alla en superbra kväll! Vi ses imorgon. Kram!

15 kommentarer:

  1. Åh, du har ju på dig min drömklänning! Gud så fin du är i den.

    Jag har jagat och jagat den på webshoppar men gått bet fast nästa vecka ska jag till Stockholm och hoppas på tur.

    Trevlig kväll! och jag bara måste lämna min mailadress ifall du skulle få för dig att sälja den någon gång. :-)
    linda@underlocket.se

    SvaraRadera
  2. Jösses amalia vad snygg du är i den då!! Bussnygg helt enkelt..
    Härligt med lite båtturer i sommarvädret.
    Nattinatti, kraam

    SvaraRadera
  3. Josanne, du är superläcker i den klänningen!!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att se Mr Josanne klädd i Ellos;) Du är ursnygg i klänningen, och döskallen är jag dösotis på! Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har nog fått kortslutning och HELT missat att du köpt denna. För visst var det en i chalk du köpte innan som du ville byta eller? Ja ja, oavsett vad så är den gudomligt vacker på dig!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. WOW vilken snygging du är i Uptomeism!!!
    Maken matchar snyggt i sina postordershorts!
    Åh... vad sugen jag blir på att tura... gjorde det ofta förr :-) Mysigt!
    Det låter hälsosamt att städivern kom av sig!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. SUPERSNYGGA TJEJEN!!! WOW!! Så fin du var i denna vackra skapelse och färg!! Verkligen helt underbart!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  8. Lindamaria: jag slog till på den ungefär i samma sekund som den dök upp i webbshoparna. Och vips var den slut. Håller tummarna stenhårt att du hittar den i Stockholm! Tror aldrig att jag kommer att sälja den, men om, då har du förstatjing. Kram!

    Annelie: tack söta! Jag kommer inte in på min jobbmail :o( därav inget svar där från mig idag men testar imorgon igen. Kram!

    Fengxumamma. tackar vännen! Har mailat dig! Kram!

    Linda: haha... "Jag tycker snarare att det är lite pinsamt, men det är ju snygga shorts. Fast jag kommer aldrig att berätta för någon var jag köpt dem." = Makens spontana när jag läste upp din kommentar.
    Snart får du se halsbandet irl :o) Kram!

    Jeanette: jag har nog smugit ganska bra med klänningen. Ville ha den lila från början, hittade ingen, slog till på en chalk som var mitt andraval, hittade den här lila till sist och hux flux var jag med två.
    Den i chalk tog jag i storlek 2, aningens för liten och därför vill jag byta den. Den lila är 3 och den funkar kanon, sitter lite löst men hellre det. Där hade du hela novellen :o) Kram!

    A-K: haha.. du är för rolig. Maken & jag har nog aldrig matchat. :o)
    Och nu blev jag nyfiken, turade ofta förr, hmm... kan det vara så att du kommer härifrån?... Kram!

    SvaraRadera
  9. Mollyholic: tack vackra! En sådan kommentar från dig värmer ordentligt kan jag lova! Inte för att du skulle vara elak eller så utan för att du är absolut kvinnligast & vackrast i Mollyland! Kram!

    SvaraRadera
  10. Gud vad snyggt! Den klänningen är så himla söt och du har den i min favoritfärg av dem alla! SKITSNYGG

    Och vad glad jag är att öven jag lyckades klicka hem de där stövlarna MEN jag hade velat ha dem i den ljusa färgen också.. Men de är helt slut :-(

    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Låter trevligare att bege sig ut på sjön än att jaga livet ur familen dammråtta!
    Och själklart ska man vara så där fantastiskt snygg när man turar eller jag menar att du är strålande i allt men det där var väldans fint.
    Och jag utgår från att mannen i ditt liv är mycket mallig över dig.

    Varma hälsningar från Eva Solid

    SvaraRadera
  12. Kick as hot!! Jag ääääälskar att åka färja. Påminner mig om när vi som barn åkte båten till Danmark också men då från Malmö. Ohhh vilken tid..!! Det var fan bättre för hahaha

    SvaraRadera
  13. Du är SÅ snygg i den klänningen Josanne! Gjord för dig skulle jag tro! Kram

    SvaraRadera
  14. Frusna flickan: vad synd att de är slut! Men någon kanske skickar tillbaka så kolla in lite då och då vetja. Kram!

    Eva: haha... vet inte hur mallig han är, det är nog snarare så att han attraherar fler utomstående än vad jag gör. Har du bokat tågbiljetter än? Kram!

    Sanni: haha... jo det var definitivt bättre förr, men färja är ganska kul fortfarande. Fast alla yra turister kunde man klarat sig utan. Haha... :o) Kram!

    Katinka: tack snälla söta du! Du är väldans snygg i up-to-me-ism du också! Kram!

    SvaraRadera
  15. Jag studerade i Halmstad och då tog vi oss ofta en tågtur dit ned (hmmm... det är verkligen FÖRR, 20 år sedan) Ett tag jobbade maken mycket där nere och jag hade förmånen att jobba varannan vecka, var han där på min lediga vecka så hängde jag och barnen med :-)
    Har aldrig bott där men kan absolut tänka mig det, älskar staden!

    KRAM

    SvaraRadera