Powered By Blogger

torsdag 8 juli 2010

Utebliven minnesförlust blev ett klick

Förra veckan, närmare bestämt förra måndagen, var jag i den lokala ”Mollybutiken” och provade två plagg. Blev förälskad i båda men var tvungen att välja.
Det blev Magnolia dress, multi som fick lämna sin galge och få en ny hemma hos mig.
Då ville jag inte avslöja det andra plagget, trots att jag tog en provrumsbild även med det på mig, för jag tänkte att om jag kniper igen så kanske jag glömmer bort det.

Att man aldrig lär sig att sådana försök till egenlurendrejerier aldrig någonsin funkar… För inte har jag fått någon minnesförlust, jag har istället haft varenda liten tråd i den skapelsen fastlimmad i tankeverksamheten.

Så igår när jag skickat tillbaka den för trånga Praire dress, chalk så fanns det liksom ingen återvändo längre… Så vips var det reaklickat och klart. På den här:


Arouet shirt, lilac

Bilden är tagen under provningen förra veckan. Inte helt lyckat med Livingloving, lite blue under så tänk bort den.

Den här blusen frågade jag om storlek på åt en väns räkning här i bloggen för ett tag sedan. Då slog det inga blixtar och dunder för min egen del.
Men när jag såg den i butiken föll jag handlöst för färgen och när jag fick den på mig så blev jag även blixtförälskad i modellen. Helt underbara detaljer på den också så i mina ögon är den här blusen klart underskattad.

Jag vet att vackra Mollyholic har den, i andra färger dock, men annars kan jag inte påminna mig att jag sett den i någon annan blogg, eller har jag fel?

Min vana trogen återkommer jag med en dagensbild ikväll. Kram så länge!


9 kommentarer:

  1. Hej!

    Den är verkligen fin och klockren på dig. Det är lite musketör-posörkänsla över den, snyggt. Har själv funderat över den svarta eller röda men annat har slunkit emellan.

    Kramar från Eva och en trött O.

    SvaraRadera
  2. Hej Snygging!!
    Den är UNDERBAR!! Älskar BÅDA mina(Chalk och svart). De är underbart dramatiska och otroligt snygga i alla sina detaljer!! Verkligen är kap! Det där med vikten förstår jag PRECIS! Jag är likadan, har två kilo till jag ska gå ner för att uppnå min trivselvikt, för så är det: oavsett vad andra tycker VET du bäst själv vilken egenbild du har och hur du trivs bäst.
    STOR KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. Ja men DEN är ju så snygg! Ljuslila är vekligen ljuvlig färg..förstår det inte gick o förtränga den.

    Eftersom det är för varmt o vara ute springer (stapplar rättare..)ut o in så låg ju klicket nära. Nu är det gjort! Tidgare på dan när jag pratade med maken bestämde vi att åka söderut på vår årliga bröllopsresa som är i slutet på augusti även i år. Struntade sonika i Pre-fall utan valde ett av mig eftertraktat reaplagg. Nu vet jag förstås inte om den passar..har känt mig osäker hela tiden på vilken storlek som är rätt! Nu fanns bara en 2:a kvar o det brukar oftast stämma. (fast du säger den är trång vid bysten, men vi får se..)
    Hoppas hoppas.. Kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Den där är underbar! Jag har en i chalk...den lila har jag verkligen fått sitta på fingrarna för att inte klicka hem på rea, och än så länge har det gått bra...klickar hem fina väskor istället...hmm....hmm...

    SvaraRadera
  5. Lovely! Vill ha svart eller röd, vill prova den först bara. Kram!

    SvaraRadera
  6. Eva: ja förstår precis det där med att annat har slunkit emellan. Tycker det är så för mig hela tiden. Man kan ju hoppas att det var en ovanligt "lyckad" vår och sommarkollektion och att det int eupprepas på ett tag igen. Plånboken behöver ju lite vila också... :o)
    FÖRLÅT!!!, jag har ju helt glömt att svara på din fråga om livefirst; jag tycker att min 2 är en helt normal 2:a = min vanligaste storlek. Jag provade den i en annan färg i 1 på Freeport men den var för liten, så din vanliga storlek i den tror jag mest på.
    Kram vännen!

    Mollyholic: ja det är verkligen en helt underbar blus! Den svarta hade jag inte tackat nej till heller men har tyvärr inte hittat den någonstans. Kanske T i framtiden, vem vet!
    Tack för dina viktkommentarer! De satte spiken på huvudet!!! Exakt så är det för mig också. Kram vackra du!

    Annelie: hoppas med dig, med alla tummar och tassar vi har här i lite svalare Skåne! :o)
    Såg ditt mail nyss, svarar imorgon, men kan säga så mycket nu att det INTE är så!!! Inte ens i närheten! Kram vännen, jag tycker om dig och uppskattar dig så mycket mer än jag tror att du förstår!

    Fia: haha... ja väskor kanske blir min nästa grej, ett tag sedan jag hade väskdille nu... för tillfället skannar jag istället nätet på stövlar, vet exakt hur jag vill att de jag klickar härnäst ska se ut men de finns ju ingenstans. :o(
    Chalken är också superfin, visst måste det vara ett av det här årets mest underskattade plagg? Kram!!!

    Linda: vi kan ju alltid hoppas på att den uppenbarar sig i Malmö.
    Försökte ringa dig idag, skum signal och jag kom inte fram. Kan vara min suicidala telefon... Mailar lite senare eller testar att ringa imorgon istället. Kram snyggo!

    SvaraRadera
  7. Denna var ju klockren på dig! Superduperfin så jag förstår att du inte kunde glömma den.
    Grattis till ett lyckat köp!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Den är ju skitsnygg på dig vännen!!
    Jag provade den i stockholm på molly träffen i chalk och blev kär i den direkt..
    Mycket snyggare på än på bild eller hur?
    Och det där med vikten...
    Jag förstår precis hur du menare..
    Jag väger 67 kg och så mycket har jag aldrig vägt av mig själv (utan bebis i magen eller direkt efter)
    Gick upp 8 kg när jag slutade röka så efter ett år började jag ju igen med hopp om att gå ner men inte gjorde jag det!!
    Jag vill ner 7 kg till men samtidgt har jag ingen karaktär till det..
    Älskar sötsaker och är såå dålig på att motionera:-(
    Tack så hemskt mycket för mailet igår..
    Ska testa att få tag på henne idag...
    (fast mannen helst vill behålla katten som en företagskatt:-))

    Ha det gott bästa fina,
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jeanette: tack! Tänkte faktiskt på dig när jag provade den, den är ju i vår gemensamma älskilingsfärg lila! Ha en bra sista arbetsdag! Kram!

    Mia: ja den är absolut mycket snyggare i verkligheten! Hoppas den kommer idag...
    Jag har inte heller någon som helst karaktär när det gäller vikten. Hur gärna man än vill låta bli så slinker det ner både det ena och det andra med kalorier så många att man knappt kan räkna dem... Vi kanske får peppa varandra.
    Är det något som engagerar mig så är det djur som far illa. Håller tummarna att det löser sig för den lille sötnosen hur ni än gör. Du får gärna berätta hur det går.
    Kram!

    SvaraRadera