Powered By Blogger

måndag 12 juli 2010

Is i magen – inte min grej

Så har jag gjort det igen… klickat… Och det utan att komma med en enda bortförklaring så här i efterhand. Inte mer än att jag i flera månader har gått och drömt och suktat i smyg efter en sådan här:


Annie Oakley strap dress, dark powder

Sedan de sänkte den med 30% har jag hållit koll på den hos Redhe of Sweden – en av mina absoluta favoritbutiker på nätet (nix jag är INTE sponsrad!).
Sniken, eller prismedveten kanske man ska kalla det eftersom det låter lite snyggare, som man kan vara ville jag gärna se att den föll ner i pris till 50%...

Så jag mailade helt fräckt Redhe och frågade om en sänkning var på gång. Fick det här svaret för en liten stund sedan:
”Vi kommer sannolikt att sänka dessa mer om de finns kvar efter sommaren. Just nu är det varmt och klänningarna säljs bra så vi kommer inte att sänka dem just nu.”

Och att ha is i magen till dess är inte min grej så efter ett snabbt sms-okej från maken (som härmed har skrivit under på att han får stå för matkontot ytterligare en period...) så kastade jag mig raskt in i shoppingträsket.
Och nu är den strax på väg genom landet för att försöka få plats i min översvämningshotade garderob…
Plånboken och garderoben må dra en hopplöshetens suck men jag är lycklig som ett barn på julafton. :o)

Så det här är alltså vad jag sysslar med första dagen på jobbet efter semestern. En lite lagom betungande återstart med andra ord…

Ha en bra dag därute i hettan! Vi ses ikväll igen! Kram!

8 kommentarer:

  1. Denna fanns till 50% på Mathilde i fredags, vet dock inte vilka storlekar. Mathilde skickar. Du blir säkert superfin i denna, en riktig finklänning.

    SvaraRadera
  2. Ha ha vad "skönt galen" du är! Tycker det var en utmärkt start på din första arbetsdag efter snålkorta semestern! Den är du väl värd tycker jag..
    Du ska veta jag tittat o beundrat den klänningen också, ser såå fin ut! Förmodligen ett klockrent plagg till dig..ska bli roligt o få se senare! Du måste bara visa oss..
    Jobba lugnt! KRAM

    SvaraRadera
  3. Vivi: Jag vet, DrMolly tipsade om det men den fanns inte i storlek 2 när jag kollade tyvärr! Kram!

    Lillis: ja jag är rätt lycklig, har ju dock inte provat den, bara pillat på den i Mollybutiken i Stockholm, så den kan bli katastrof på mig men håller tummarna att det inte blir så! Kram!

    Annelie: ja det var denna jag skrev om i ett svar till dig i helgen... Ja det kändes som att jag behövde pigga upp mig med något på detta stentråkiga och stekheta kontor.
    Klart jag visar, (om den inte är en fullständig katastrof vill säga...)man har ju blivit en exhibitionist på gamla dar... ;o) Kram!

    SvaraRadera
  4. Vivi: nu hade jag helt fel... DrMolly tipsade om Miss Greta... och DÄR fanns den inte i storlek 2... Jag visste inte att Mathilde skickade men tack för tipset, bra att veta till en annan gång! Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Å, den är så vacker och vilken perfekt jobbstart med en vacker klänning menar jag.
    Själv ska jag dra ner till mitt kall nu på veckans enda lediga dag och jo, jag har lyckats klämma in lite före och efter torsdagsträffen.

    Kramar från Eva och en blöt Otto

    SvaraRadera
  6. Ha- vill man ha en snygg fru får man betala som min kära vän Mrs Metal brukar säga! =)

    SvaraRadera
  7. Eva: ja kan man underlätta sitt arbete så ska man ju göra det. ;o) Kram till dig & självklart även till Mr O!

    The Queen: haha!!! Exakt så är det ju faktiskt. Och om jag ska använda mig av den kommentaren nu!!! Kram!

    SvaraRadera