Powered By Blogger

lördag 24 juli 2010

Mina tio måsten i höst

Odd Mollys hemsida är nu genomscannad med lupp. Och jag har listat mina absoluta måsten. Dessa:


Chrysalis minigown i lite green, dark indigo, cabaret och lite indigo Om jag bara skulle välja fyra plagg från hösten så blir det utan tvekan dessa. Det av erfarenhet från vad jag använt absolut mest i vår. I mina ögon ett klockrent plagg som lyfter det mesta.


Wigwam dress i både almost black och velvet är även de absoluta måsten. Den i lite lilac var också farligt nära att få en plats här men den fick stanna på listan över plagg jag först vill se, i det här fallet är det färgen jag är lite osäker på för jag tycker att den ser lite blektråkig ut på produktbilderna.


Efter att ha provat och känt in mig på den såhär i efterhand så hamnar även Tutu T88 i denna liga. Jag kan även tänka mig den i både almost black och white men den här är den klara favoriten.

Ingen höst utan en kofta och för mig är det Angora Long Mix Cardigan, almost black som gäller. Och från kofta är det väldigt nära till jeansjacka eftersom jag ofta använder en sådan som just kofta. Skulle jag bara välja fem plagg från höst och vinter så kvalar jeansjacka in som det femte hjulet bredvid chrysalisarna.

Sist men inte minst är även denna jacka en måstekandidat. Ett stort plus är att den är i bomull, jag har en i chalk som jag älskar och en svart är helt klart en klockren avbytare till den.

Alla dessa plagg är från hösten. När det kom till vinter hittade jag inte ett enda måste. Billigt och bra om än lite småtrist men även om inget är måste nu ska kan det ju lätt transformeras till att bli det i framtiden...

Jag började på en vill ha-lista också men den är omdöpt till nyfiken på-lista eftersom mycket av det som kommer att landa på den är sådant jag inte kan säga att jag verkligen vill ha förrän jag har sett plaggen på riktigt och provat dem.
Men den återkommer jag till en annan dag. Kram!



11 kommentarer:

  1. Är väl inte speciellt förvånad, du och jag har VÄLDIGT lika listor:) Ska bli jäkligt intressant att se vad Chrysalisen kommer att kosta här, om dom har höjt priset. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Chrysalisarna finns högt upp även på mina önkelistor, en vit Tutu T88 dök upp här i hemmet, märkligt det här att dom bara plötsligt finns där och jag blev stormförtjust i den.
    Din lista ser förnuftig ut tycker jag, min är otäckt lång vilket ju inte funkar i verkligheten. Så nu ska det sovras men det hänger ju lite på vad som finns och vad som passar en icke särskilt perfekt kropp.

    Kramar från Eva S.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att Chrysalis minigown är sååå användbara och jag gillar särskilt Cabaret! Tycker det är så kul att se vad olika tycker och att vi väljer olika, som TUR är!!=)Vill också ha en Tutu T88 men i almost black! Jag som inte är särskilt svart, men gillar just almost black för den är lite gråsvart! Jeansjackan med pinuppan är galet cool och verkligen DU!=)

    Kram och jag har svarat på ditt mail med;)
    Adela

    SvaraRadera
  4. Jag vill gärna ha den gröna tutu t88, har bara sett den i strl 3 än så länge. Och den vita jackan. Och handskarna is vart och kanske väskan, den svarta med rosen :-)

    SvaraRadera
  5. Det här handlar inte alls om OM utan om annan utsmyckning: tatueringar. Jag har en papegoja på ena skuldran och vill nu ha en röd drake över hela ryggen om det är möjligt att trolla bort den gamla tatueringen i den nya. Har du eller någon anna likasinnad tips på en skicklig tatuerare i Stockholm? Papegojan gjorde Doc Forest för nästan 27 år sedan så jag tror inte han är i farten längre.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Anne/Jag tror att Doc Forest håller på än! Han har hemsida som jag halkade in på för inte allt för länge sedan.....

    SvaraRadera
  7. Linda: nä du darling, vi har ju en skum tendens att dras till samma saker… som flugor dras till skit… fast tvärtom i vårt fall. Såklart! ;o)
    Man hoppas ju verkligen att priset inte är höjt, en dryg tusenlapp är redan lite over the top för en underklänning… Shit vad dyrt det lät… så vi skippar underklänning och kallar det istället skitsnygg klänning… Tusingen är ju mer berättigad då… Kram!

    Eva: att den där vita Tutun hittat just dig tror jag handlar om en goding som landat hos en annan. En perfekt kombo alltså! Men jag vet exakt hur du menar, plötsligt finns de bara där och man faller för dem… ;o) Det där med icke perfekt tar jag mig härmed friheten att redigera bort från handlingarna. Å det bestämdaste!!! Du är otroligt vacker och så är det slutdiskuterat med det! Kram!

    Adela: ja visst är det tur att vi väljer olika, både trist och alldeles för jobbigt och svårt att få tag på favoriterna annars. Tutun i almost black är superfin. Både jag och Linda testade den i Malmö. Kram!

    Helene: jag provade den gröna tutu T88 på Ajabaja i Malmö, (mycket snyggare irl än på produktbilden tycker jag) kan inte svära på det men jag är i alla fall nästan säker på att alla storlekar finns där. De har webbutik också. Handskarna är superfina! Fast inget för mig eftersom de varit försvunna för evigt efter en halvtimme i mina händer. Kram!

    Anne: eftersom det är makens gebit (det är ju han som är tatueraren i familjen) så svarar han själv här:
    Hej Anne. Faktum är att Doc fortfarande tatuerar om än i liten skala på samma gata som då, dock på andra sidan... Men nu var det ju inte det du undrade.
    I Sthlm skulle jag rekommendera dig att ta kontakt med följande; Pärre på Plain Pain tattoo på Gamla Brogatan (samma butik som Shock- fast på ovanvåningen)
    Jensa på Heavenly Ink är också grymt duktig! Hans studio ligger i Åkersberga...
    Du kan också kolla in på Sthlm InkBash på Munchenbryggeriet helgen den 27e-29e aug och kolla runt bland alla som jobbar där, både svenska och internationella artister… Hoppas jag hjälpte dig lite i alla fall./ Ozzy

    SvaraRadera
  8. Ozzy: miljoner tack! Du hjälpte mig hur bra som helst - tack för att du tog dig tid. Självklart ska jag gå ner till Munchenbryggeriet - bor på Hornsgatan bara ett stenkast bort :-)

    SvaraRadera
  9. Anne: nu tror jag inte att det blir så eftersom jag jobbar och vi har djuren att fixa passning till - inte det lättaste alltid - men jag är så sugen att hänga med maken till Sthlm när det är Ink Bash (han är en av dem som ska jobba där). Men OM jag lyckas slita mig och du vill så kanske vi skulle kunna sammanstråla på en fika?... Kram!

    SvaraRadera
  10. Josanne: jaa det vore superkul att ses! Har du kvar min mailadres sedan "Saraaffären"? Om inte - säg till här så mailar jag dig.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Linda: tack snälla. Jag Googlade fram honom och det stämmer att han fortfarande är igång. Han kändes lite sliten redan då när han fixade min papegoja så jag trodde han lagt av ;-)

    SvaraRadera