Powered By Blogger

lördag 10 juli 2010

Planen är i hamn!

Den 7 december klockan 8.55. Då lyfter ett plan från Kastrups flygplats utanför Köpenhamn.
Ett plan som jag och maken kommer att befinna oss på. För att lite drygt 7 timmar senare landa på vårt älskade Kap Verde.






(bilderna på mig och the make är våra egna, de andra har jag plockat från http://www.fritidsresor.se/ )

Det kommer att bli fjärde året vi slår dank på den lilla ön Sal, där vi under två veckor kommer att ägna oss åt att sola, bada, läsa högvis med böcker, äta fantastiskt god mat, umgås med delar av den underbara personalen på hotellet där vi alltid bor.
Och så kommer maken att kitesurfa – något jag är alldeles för feg för att ge mig på själv, men det är en upplevelse i sig att sitta vid strandkanten och titta på alla som behärskar konsten.

Det var det som var min ypperliga plan för att få fart på garderobsrensandet – att boka årets resa. Och samtidigt en lyx vi kunde unna oss efter att ha gått igenom våra ekonomiska tillgångar nu under kvällen.
För finns det något jag kan tänka mig att ersätta Mollysar med så är det att ha en bokad resa framför ögonen.
Och som grädde på moset så är det precis även vad som krävs för att få mig att stå ut med vardagen och det extremstressiga jobbet jag råkar ha.
Och Kap Verde slår alla platser på jorden där jag hitintills har varit!

Min sommarsemester är förvisso slut men planen är i hamn!

13 kommentarer:

  1. Oh det låter alldeles underbart!!!!

    kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vilken bra plan du hade på lut.. En morot när det är som värst! (på jobbet)
    Då är det bara sätta igång nu då!
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  3. Ohhhhh Låter alldeles underbart och en morot om något! KRAM du underbaring

    SvaraRadera
  4. men gud så underbart!!! *AVIS* Bra morot!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Å vilka härliga bilder du serverar! Helt underbart, förstår att ni längtar dit!=) Är så nyfiken på vad du egentligen jobbar med...för jobbar gör du som en hel armé!;D

    kram gumman!
    Adela

    SvaraRadera
  6. Det var ju den perfekta planen. :) Härligt att ha något att verkligen se fram emot. Lite sol och värme i december är som balsam för själen!!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det är mitt och makens paradis på jorden! Som jag längtar nu... och kommer att göra i 5 månader... men det är värt allt...
    nja, inte alla Mollysar men de jag inte använder, vilket faktiskt är betydligt färre än jag trodde... Men det blir en ordentlig genomgång imorgon... En rapport kommer, hur den än slutar...
    Kram vackra tjejer!

    Adela: jag är journalist. På en liten skittidning som snålar grymt på resurser... Kram!

    SvaraRadera
  8. Pengar har inget värde om de inte används och vad kan vara bättre att använda sina pengar på än resor. Jag vet inte ens var Kap Verde ligger. Västindien kanske? Jag är kanske helt ute och reser nu. Vi planerar att åka på sportlovet i februari till något land i Asien som vi inte bestämt än, något att se fram emot.

    SvaraRadera
  9. Efva: det ligger mitt ute i Atlanten, nedanför Kanarieöarna och runt 50 mil utanför Senegals kust.
    Håller absolut med dig om att pengar inte har något värde om de inte används.
    Asien är inte heller helt fel, är själv lite sugen på Kambodja och Vietnam. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  10. Hej och godmorgon!

    Oj, vad underbart det ser ut och då kan jag förstå om du låter någonting från garderoben få flytta vidare...men fundera över vad jag skrev tidigare.
    Nä, nu är det fullt upp hela dagen gudstjänster och dop.

    Allt gott till dig från Eva S.

    SvaraRadera
  11. wow vad underbart! Jag har blivit lite rädd för cap verde eftersom där tydligen inte finns något sjukhus och man får flygas till kanarieöarna om man blir sjuk (vilket min väninna fick när hon blev allvarligt sjuk). Så håll er friska(-; Efter att ha sett dina bilder blir jag sugen även om det inte finns sjukhus!! Kramar

    SvaraRadera
  12. åhh så underbart att ha det framför sig!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken fantastisk plan du kom upp med :-)
    Den kommer att ge dig motivation till rensning. Sen är det alltid underbart att ha en resa att se fram emot!
    KRAM

    SvaraRadera