Powered By Blogger

lördag 31 juli 2010

Hårdröjning & en dröm på hjärnan

Tiden går fort när man har roligt. Och när man städar. Vilket är vad jag hitintills har ägnat den här dagen åt.
Bindgalenstädat – som i när man far omkring som en stolle och hårdröjer. Det var ett välbehövligt ryck. Inte riktigt klar än men det tar sig.

Det blev aldrig någon konsert för mig igårkväll. Jag var galet stentrött och lyckades aldrig komma utanför dörren.

Istället roade jag mig med att gå igenom höst och vinter lite mer ingående på Odd Mollys hemsida.
Det blev inte mer än de plagg jag redan har listat som passerade med stämpeln måste ha.

Men en liten dröm, i två kulörer, fick jag dock på hjärnan, där den nu ligger och skriker att den vill uppgraderas till måste listan. Vilket den inte får förrän jag har sett den irl.


Saga shimmer dress, (heter den så eller är det bara något jag fått för mig?..) i velvet och almost black.

Den SER ju helt underbar ut. Och användbar eftersom jag redan har lyckats parat ihop den med diverse plagg jag redan har i garderoben.
Är det någon som har koll på prislappen på den?

Dags att städa lite mer innan lusten dör ut.
Hoppas ni har en bra lördag. Vi ses senare. Kram!


5 kommentarer:

  1. Visst är den fin! Har allt spånat lite jag med. Prislappen ligger på ca 3000 spänn, som hittat;) Du som gillar att städa är hjärtligt välkommen hit:) Ha en bra lördag gumman. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Josanne!

    Den är underbar och den i velvet finns på min önskelista, nu är ju inte plånbok och önskelista samma sak direkt menmen...
    På måndag då blir det städdag här i huset och jag hoppas att jag blir som du, en bindgalen städmadam.
    Kram från Eva och Otto

    SvaraRadera
  3. Igår var det jag som lekte städkärring här hemma. Tog ett rum i taget och jäklar vad fint det blev. Skönt att moppat det kladdiga köksgolvet efter saftkokningen.
    Klänningen är skitsnygg men kostar den 3000:-då får det va.

    Kraam

    SvaraRadera
  4. Sketasnygg men prislappen var kanske lite hög.... :) Kanske ska finna på listan: Måste ha på rean-listan. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Linda: haha... grejen är att jag HATAR att städa, men tyvärr är det ju ett nödvändigt ont, framförallt när det är sådan kaos att man inte kan röra sig hemma... därav idiotstäd då och då... Så sorry ingen frivillig städhjälp till Bergslagen härifrån i alla fall... ;o)
    3 papp är ju kanske lite väl saftigt... men misstänkte att det skulle vara åt det hållet. Tack & Kram snyggo!

    Eva: ännu en poäng till dig, men visst är det trist att plånbok och vilja aldrig tycks bli sams... fattar inte... hur svårt ska det vara att bli kompisar... man måste väl vara lite öppensinnad även för oliksinnade ;o) Kram vännen!

    Christina: smart att ta ett rum i taget, jag far som en tosse överallt samtidigt och därav blir allt halvdant... så det är ju inte så konstigt att jag måste städa typ varje helg... Kram vackra!

    Jeanette: haha.. det får nog bli så... en måste ha på rea-listan... om man inte skrapar hem storkovan på triss... eler kör ett helikopterrån... :o) Kram snygging!

    SvaraRadera