Powered By Blogger

söndag 25 juli 2010

Dagens och galenshopping

Det har varit en dag som mest bara har flutit på här. Med städ, tvätt, matlagning, hundpromenader och allt det där som jag tycker är det enda man gör när man är ledig och hemma…

Vi har dock även hunnit med att slå oss lite lösa och träffa min mamma. Eftersom jag har varit drabbad av wrapfeber den senaste veckan så åkte den av mina tre som ännu inte luftats på då.


Chrysalis wrap, lilac
Chrysalis minigown, almost black
Jeansleggings från Vero Moda
Mockastövlar Ellos

En kombo som även fick uppleva galenshopping på nära håll...
Jag hade en auktion på Tradera som jag verkligen ville vinna. Ledde budgivningen sedan dagar tillbaka men plötsligt upptäckte maken i sin Iphone att jag var överbjuden sedan en dryg timme innan den skulle gå ut.
Då dör mobilen.

Med 15 minuter till godo släppte jag allt och rusade i riktning hemåt. Ja, vi pratar tanten utan minsta tillstymmelse till kondition som fullkomligt plöjde sig genom stan…
Kastade mig in genom dörren, tryckte igång datorn med maniska fingrar. Och klickade smått desperat i det jag var villig att ge som mest i sista minuten. ”Tyvärr är inte ditt bud det vinnande” eller vad det står.

Då skakade jag i hela kroppen och bara plitade dit en siffra tagen från luften och klickade som om jag vore besatt av jävulen. Auktion avslutad.

MED det vinnande budet till mig! Lyckorus ersatte genast bindgalenhet.
Tills jag kom på att det var ju egentligen mer än jag ville, eller framförallt har råd att ge…
Hmm… ja lycklig är jag fortfarande trots allt. Men det är ju lite klurigt att försöka komma på ett vettigt sätt att förklara för maken att jag enbart kommer att kunna bidra med ett och annat nudelpaket under resten av månaden…
Vilken Molly det är? Det avslöjar jag när den har landat… :o)

Hoppas ni har en bra kväll. Kram!


13 kommentarer:

  1. Men oj, vad spännande! Ska bli så kul att se vad du köpt.

    Jösses så snygg du är i wrapen!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Känner igen det lätt sjukliga beteendet;) Blir jäkligt nyfiken på vad du har ninjat hem. Snygg är du i wrapen! Har du hört nåt från Lisen än? Kram gumman!

    SvaraRadera
  3. Hej vackra kvinna!
    Du är sjukt snygg i din wrap! Har skrattande läst o "sett dig jaga genom stan" i mitt huvud, ha ha.. Nu råkar jag veta vad jakten handlande om, o grattis! Satt med andan i halsen eftersom jag råkade vara med just i det mycket ögonblicket. Priset kan ju diskuteras men maken får väl sponsra med maten, hi hi. Ha det gott! Kramkram

    SvaraRadera
  4. Haha, du är för kul! Snacka om adrenalinpåslag till max!

    SvaraRadera
  5. Det var din uppdateringsknapp som tog mig igenom sidorna hos OM! Tack för tips! OM du skulle vilja så kan du ju få maila mig och skvallra lite om ditt T-köp. Är så nyfiken så jag går åt här;) Kram!

    SvaraRadera
  6. Tina: tack sötnos! Du var grymt vacker i klänningen du hade på bröllopet! Kram!

    Linda: du får inget svar här för jag har redan skrivit det hos dej ;o) Kram!

    Annelie: haha! så du hade koll... ja då vet du ju exakt hur jäkla galet mitt beteende var, vet ju oxå att den kostade mindre i nypris men ska lobotomera mig själv under natten så det är glömt imorgon bitti... ;o)
    Så himla nyfiken jag är på dina fastlandsfynd!
    Och maken ja... han får väl välja på snygg fru eller mat på bordet... lite försent att ge honom valmöjligheterna nu bara... hmm... Kram!

    Innerjoin: jag tror att jag hade adrenalin nog att föda en mindre stad med där jag satt som en komplett knäppis. Snacka om ett klockrent Youtubeklipp i värsta galenklassen... :o) Kram!

    SvaraRadera
  7. Linda: haha... jo det är väl klar att man kan maila sin älskade plastsyrra med sina innersta hemligheter... ;o) Om några minuter har du mail. Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag mailar dig om det lite senare! Förmodligen imorgon, är ingen kvällsmänniska alls! Fast det är vatten i glaset går ögonen i kors..hopplös alltså. Vad gäller din make är han förmodligen härdad vi det här laget, hi hi. Kram

    SvaraRadera
  9. Annelie: jag är supernyfiken... men jag går också i deck snart, lika trött jag, så vi hörs imorgon. Kram!

    SvaraRadera
  10. Äsch... ibland spelar priset ingen roll, vill man ha så vill man!
    Jag vet också vad det är :-) Mästerdetektiven var ju tvungen att snoka lite ;-) Kommer att passa dig perfekt!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Hahahaha....härligt! Ibland kan det vara värt ett överpris. Vill man ha SÅ vill man HA! :D Spännande och se vad det är.
    Kram

    SvaraRadera
  12. A-K: hur i hela... lyckades du snoka upp det? Nyfiken... Kram!

    Jeanette: tyvärr är det ju allt för mycket man vill ha... men nu har jag stängt ner shoppandet för ett tag framöver... får se hur bra det går...Kram!

    SvaraRadera
  13. spännande!!! Du får ju pengar av mig på kontot som kan hjälpa till(-; Kramar

    SvaraRadera