Powered By Blogger

torsdag 8 juli 2010

Det handlar INTE om att dissa andra

Oj vad många kommentarer på mitt förra inlägg – fettinlägget… Jag ska iväg ut en liten sväng strax men ska försöka ta mig tiden att svara er alla under dagen…
Vågar dock inte lova något eftersom min erfarenhet är att det oftast går åt skogen då…
Jag vaknade inte ens ett gram smalare i dag, tvärtom så vägde jag mig och fick en sifferchock…


Aldrig någonsin har det funnits mer av mig än nu…
Kan inte annat än att skratta åt det, samtidigt som jag ser alla morötter jag kommer att dieta på i jakten på ett lägre nummer på vågen…

För humöret är trots allt lite bättre än igår i alla fall. Vissa dagar känns allt bara helt fel. Igår var en sådan. Har ofta svårt för att tackla det jag ser i spegeln på ett positivt sätt men brukar kunna slå bort det genom att helt enkelt fokusera på kläderna och inte det därunder.
Ibland funkar inte det. Igår funkade det inte.
Det handlar om att känna sig. Om att trivas. INTE om att jag dissar alla andra som väger mer – som jag fick ett spydigt mail om.
Skulle kunna utveckla detta ämne hur mycket som helst men väljer att låta bli, av den enkla anledningen att det här inte är – och aldrig ska bli - en viktblogg.

Återkommer lite senare med ett roligare tema istället. Som har en mer relevant plats i min blogg.
Som innehåller kombinationen Molly och klick. Kram!

6 kommentarer:

  1. Vågens siffror säger ju inte så himla mycket egentligen! Dels beror det ju på hur man själv upplever det, dels hur lång man faktiskt är..(det har du ju inte avslöjat..hihi) Sak samma raring.

    Vad spännande, har klickfingret jobbat igen! Mitt finger kliar o vill HELA TIDEN känns det som..skall inte, skall inte..bara kanske. Ja du hör så galen jag är, skyller på värmen. Idag varmare än någonsin. På morgonrundan idag gick ut lite efter 7 var det hett redan..Kramkram

    SvaraRadera
  2. Aahhh....du är så GO lilla du!=) Strunta i spydiga mail;) VI är så MÅNGA som gillar dig!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis vad du menar... Men samtidigt tycker jag - med all ärlighet! att du är HOT! Men känner man sig inte bekväm så gör man inte - Även om jag hade dödat för att å dem siffrorna ;) (Fast hade nog sett ganska knasig ut då med tanke på att jag är ett par huvud längre än dig) KRAM och FUCK THEM ALL!!!!

    SvaraRadera
  4. Annelie: 168 cm stannar måttbandet på så då fattar du att det är illa...
    Haha... ja det där klickfingret är en riktog arbetsnarkoman ;o) Vi är lika galna båda två och det där med att skylla på värmen ställer jag upp på utan att blinka. Alltid skönt att ha något att skylla på.
    Har tänkt på en sak, jag gillade ditt gästbloggande hos Bina som tusan (vet att jag läste ikapp allt i efterhand men i alla fall)och nu saknar jag att se dig här i Blogglandia! Du har inte funderat på att bli med blogg? "Håller tummarna!".
    Massa kram vackra vännen!

    Adela: tack du underbara fina människa! Massa kramar!

    Sanni: haha... det finns nog inget som får mig att skratta så gott som dina underbara härliga kommentarer med ett släng av arga-skåning-temperamentet som en fantastisk knorr på det hela. Love you snygging!

    SvaraRadera
  5. Visst handlar det inte om att dissa andra, alla har ju en trivselvikt oavsett vad den står på! Och känns det inte bra och man tycker man väger för mycket för tillfället så tycker jag man måste få säga det utan att någon ska ta illa vid sig för att den väger mer...
    För övrigt tycker jag du är supersnygg men man ska känna det själv också inifrån!

    man får lov att gnälla på vikten ibland!=)
    KRAm snygging!

    SvaraRadera
  6. Filippa: exakt!!! Tacktack för att du skriver det precis som jag tänker det! Massa kram till dig vackra smarta!

    SvaraRadera