Powered By Blogger

söndag 18 juli 2010

Reafyndet från träffen

Har ju inte visat mitt reafynd som jag slog till på i Malmö under träffen i torsdags. Här kommer den:


Kettle cardigan, lilac

Kunde inte låta bli att prova trots att det var en 1 och jag normalt har 2. Efter att med lite möda ha krånglat in armarna i den så funkade den faktiskt.
Känns inte trång att ha på sig, även om det kanske ser lite ut så, speciellt när jag knäpper den.

Men knäppta koftor är inte min grej, för jag har någonslags bisarr idé om att jag känner mig instängd då.
Dessutom tror jag nog att den töjer sig lite med tiden. Eller att fluffet som har anhopat sig under den bestämmer sig för att lätta och dra… Mirakel kan ju faktiskt ske...

Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska ta oss för idag. Söndagar är alltid förenade med lite depp eftersom en hel lång arbetsvecka ligger för dörren. Så något vill man ju göra mer än att bara fastna framför spis, diskho och tvättmaskin. Något som muntrar upp en smula.

Vi ses senare! Ha en bra dag! Kram!

11 kommentarer:

  1. Det stod ju ditt namn på den koftan! Ha en bra söndag, så hörs vi i kväll. Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul att få se den på en riktig människa istf på bild - blir ju lätt lite platt då. Jag har tidigare dissat den pga fransarna men den är ju snygg :-). Grattis till fyndet!

    SvaraRadera
  3. Som jag sa i affären, den är klockren och speciellt för oss som gillar lila....... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. AAaaa så fin den är! Helt sanslöst.. håller faktiskt själv på att leta mig halvt fördärvad efter just denna juvel! Lyckans dig o lite lite synd om mig! Får väl sätta mig ner någon dag o börja ringa runt alla butiker efter napp. Det brukar ge resultat om än tålamodsprövande..(på nätet har jag bara hittat stlk. 3,4)
    Ha skönaste söndagen vännen! Kraam

    SvaraRadera
  5. Hej Josanne!

    Kanonfin på dig och jag tillhör fransälskarna så allt med fransar är fint.
    Här är det tvärtom söndagarna förenade med full fart och måndagarna lediga i bästa fall, dock inte i morgon.
    Och Annelie lycka till i jakten.

    Kramar från Eva S.

    SvaraRadera
  6. Den färgen var super på dig... :)

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  7. jättefin! kul med fynd. Måste säga att färgen klär dig väldigt bra, tycker inte den ser för liten ut heller. Ha en bra söndag o njut av ledigheten=) Kram

    SvaraRadera
  8. åhååå - den var ju kanon - klockren till dig!

    SvaraRadera
  9. Linda: sorry… vi stack, lite spontant, ut i parken och picnicade, så det är därför jag inte ringt… ber om ursäkt… någon kväll i veckan kanske? Såg att du uppdaterat, så nu ska jag in och läsa… Kram!

    Frösötös: ja den är mycket finare i verkligheten, det tycker i alla fall jag. Och dessutom så gillar ju jag fransar… Såg den irl redan i februari men då fick priset mig att förtränga den. Rea är ett underbart påfund ;o) Kram!

    Jeanette: tacktack!! Jag gillar den som tusan, men den lär få hänga till sig ett tag om vädret fortsätter så här. Det är himla kul att du också är liladåre, den enda mer än mig jag känner…:o) Kram!

    Annelie: tyvärr fanns det bara den här enda på Ajabaja men självklart håller jag ögonen öppna åt dig nu om den skulle dyka upp i mitt blickfång! Men testa att ringa, håller tummarna!!! Den är så mycket finare irl än på produktbilden. Kram!

    Eva: härligt med en fransälskare till! Hoppas du är ledig någon annan dag istället… Du är otroligt vacker och fräsch så man kan inte tro att du jobbar så mycket som du gör men lite egentid åt Eva hade nog inte varit fel… Kram!

    Maria: tack snälla! Lila är en absolut favoritfärg! Kram!

    Filippa: you make my day! Tack söta! Igen! Kram!

    Bina: tackar, niger, rodnar & sträcker lite på ryggen :o) Kram!

    SvaraRadera
  10. Skitsnygg kofta! Den skulle gärna få flytta hem till mig också :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Den var fin til deg!
    - ingrid

    SvaraRadera