Powered By Blogger

lördag 26 januari 2013

Att ägna sig åt skryt om sticker i ögonen

Att lägga ut sina bokade träningspass på Instagram är tydligen överdrivet skryt som sticker i ögonen och något jag därför borde sluta med. På direkten. Såväl där som här i bloggen… Fick jag veta. I ett mail. Av en, tro det eller ej, anonym med knasig hotmailadress. 
Och som svar på det säger jag fuck of och no way! För mina egenhändigt norpade utrymmen i den sociala mediesvängen är, och förblir, egotrippat fokuserade på mitt liv. Och eftersom träning gjort en kraftfull comeback i det under denna vecka så blir det härmed en smula ohämmat skryt som får andra att må dåligt eftersom de inte tränar själva…


Överdrivet? Ja kanske lite om vi pratar mängden tid på gymet, Men jag hade bestämt mig för att försöka köra varje dag, för att komma igång ordentligt, igen. Chockvänja kroppen liksom… Och anledningen till att jag har fixat det också är för att träning funkar som en plats för timeout från allt äckeljobbigt annat som jag trampar runt i just nu. 
Den får mig att må lite bättre. Bli gladare, piggare, fylla på en smula i det kraftigt urholkade självförtroendet. Så om det sticker i ögonen så är mitt enda råd att ge fan i att steppa in i mina Internetbaserade sfärer…
Och kanske ägna tiden åt något man själv tycker är kul istället för att slösa den på att reta sig bitterfittig.... Okej?... Peace out för nu! 

19 kommentarer:

  1. Jag har läst ikapp lite nu efter att ha varit lite frånvarande i blogglandia och ville bara skicka över en miljard styrkekramar. Måtte det megajobbiga lösa sig till det bästa och att det försvinner för dig a s a p!!!

    Och till alla anonyma asholes som aldrig ger sig! Vad är erat problem? Sluta terrorisera fina människor som delar med sig och bjuder på sig själva och framförallt som ni inte vet ett skit om. Kryp ner i era patetiska hålor och stanna där!!!

    (var jag för bitsk nu :)?)


    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Fortsätt med allt precis som du är, avundsjuka idioter som själv skulle vilja ta hand om sig själva och sin kropp som du gör. Hade dom varit smarta nog så hade dom vänt det till något gott för sig själva och blivit sporrade av dig i stället ;)
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Du är superduktig! Skryt på och skit i trista kommentarer och mail!
    Jag blir grymt imponerad av ditt fokus och din självdisciplin! Önskar jag hade mer av den varan :-)
    Kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Hahaha - du är bäst ! grymt att du lyckats gyma så mycket men visst stämmer det - en stund att bara fokusera på det kroppen ska göra! Själv ser jag ut och känner mig som ett ras men det ska ju göras något åt när jag blir frisk.
    <3

    SvaraRadera
  5. Det är grymt skönt att träna, så fortsätt du att "skryta", du är skit-duktig!!!! Hoppas det jobbiga du dealar med snart försvinner! Stora kramar

    SvaraRadera
  6. Suck vilka puckon det finns, varför inte bara låta bli att läsa eller titta på bilder som man irriterar sig på. Jag däremot blir peppad och inspirerad av att läsa om din träning. Har själv kommit igång med träning och hittar inspiration här på din blogg.
    Kram Kati

    SvaraRadera
  7. Hoppas det jobbiga du håller på med blir jiipppiee! snart istället!

    Jag tycket att du ska fortsätta visa dina bokningar- gör att en soffpotatis som mig får mer inspiration att börja själv! Har så svårt för gym, eftersom jag är så otränad...., men funderar på att tvinga dit mig ändå. Dock inga pass- har panisk ångestkänsla inför att träna med en massa hemska speglar runt omkring mig....- utan mer gym och löpband. Mer kondis får jag fixa via löpning ute, när det blivit nåååågot varmare än -10 ute...

    Så fortsätt du med dina bokningsbilder- keep it up!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Dålig på att kommentera men vill bara säga mig inspirerar du så fortsätt gärna skryta ;-). Heja dig och gör precis som du vill och det som känns bäst för dig.
    Kram Ullis i skogen en bit norrut

    SvaraRadera
  9. my god! att det finns människor som bara orkar bry sig?! det är ju jättepeppande att se dina träningspass!!!!! keep going girl! kraaaam Nilla

    SvaraRadera
  10. Vad är bodyvive undrar jag nyfiket?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Mein godth...jag trodde i min naivitet att om du löser något i en blogg/Instagram eller FB och du inte sympatiserar = VÄLJ DÅ EN ANNAN BLOGG/annat forum som får dig att må bättre. Om nu Josanne vill vara på gymmet så är det väl kul för henne! Hade hon bett oss att utvärdera om det är sunt för henne eller inte så hade vi fått VETA det. Vi är ju vuxna människor?! Eller du har dragit på dig en fjortisfunclub, Jossie?!
    Gör som du vill! Går det över styr så livar jag att någon i din närhet som INTE ÄR ANONYM tar ett vänskapligt snack med dig.
    Ha en schysst kväll snygging!
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Ja men jösses..det är så man *svimmar*..!!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Den där anonym måste det ju vara synd om på riktigt... Kram

    SvaraRadera
  14. Hmm...orka bry sig!!! jag är sjukt impad över att du håller igång så mycket som du gör, försöker ju att komma igång själv och då blir jag lite extra peppad när jag ser dina bokningar :-)
    Go Girl!
    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Låter som ett bra råd till anonym. =)
    Gör not kul - life a meant to be fun!

    SvaraRadera
  16. Vad duktig du är, imponerande!! Fortsätt vara stolt över det du får till!

    Kram

    SvaraRadera