Powered By Blogger

söndag 27 januari 2013

Gårdagen i bilder – utbränd, jämna ut & länsa förråd

Allt eller inget är lite av min melodi, som i till exempel antingen inte en enda bild eller ett ohämmat okynnesfotograferande. Och efter att ha befunnit mig i den förstnämnda kategorin ett bra tag, enligt mig, var det så dags för ett enormt kli i dokumentationssinnet under gårdagen. Vilket resulterade i bland annat det här:


Gatukonstkalendern vikarierar för en utbränd och därmed tillfälligt ledighetsförklarad datumbambi medan jag fjollar framför spegeln och egotrippat konstaterar att jag i alla fall inte har förfallit helt och hållet trots ett alltför långt uppehåll i träningsrutinerna. Att jag sedan medvetet valde att inte promota isoleringsvolangen runt magen behöver jag ju inte berätta… ;o) 
För att spä på den ytterligare lite till slurpade jag stor chai latte på Espresso house med T och begav mig ett par timmar senare till Åhlens som ska stänga ner och därför säljer ut allt i varuhuset till 70%. 

Nu fanns det ju dock inte så värst mycket allt att tala om. Snarare tomt som i en rysk matbutik i miserabla kristider. Men jag hittade ändå lite som jag inte kunde stå emot. Två cd-skivor och tre presenter för sammanlagt 150 riksdaler. Inte illa alls. Fast av shopping som innebär fajt med andra lika hagalna om de få prylarna som finns blir man tydligen väldigt chokladbegärig. Och då är det uppenbarligen lätt hänt att mr Makes förråd visst råkade bli länsat… 

Och jag därmed överlevde till den efterlängtade ostbrickan åkte fram mot kvällningen. Ostar, två sorters kex, oliver, soltorkade tomater, fikonmarmelad, vindruvor… Till jag däckade i matcoma innan kvällen ens riktigt hann ta fart. Så kan det gå… Och bara för att ni ska känna igen er så tryckte jag visst in en bild på Muffin katt också, en smula missnöjd då ostbrickan aldrig hamnade inom hennes räckvidd… Och mer än så var det inte… 
Jag är redan i fototagen idag också så det lär nog dimpa in ett nytt gäng menlösa knäpp här under kvällen. Så är ni förvarnade... Ciao & take care därute!

6 kommentarer:

  1. Jag gillar dina fotobomber och är nog lite kär i Muffin :)
    Kram snygging!

    SvaraRadera
  2. Samma här. Älskar dina bilder och text och du är träningsidolen. :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Du virker bare som en rigtig herlig person :-) Dejlige billeder i en stor sammenblanding :-) Må du få en fantastisk dejlig søndag søde Josanne
    Kram fra mig...

    SvaraRadera
  4. Jag är så avis på dina armar, ser så vältränade ut...

    SvaraRadera
  5. Gotti med ostbricka!
    Här kom det mer saker ur mig än i mig om vi säger så...

    SvaraRadera
  6. Dom där stjärnbrallorna är sjukt snygga! Så är dina armar! Kram!

    SvaraRadera