Powered By Blogger

söndag 13 januari 2013


Då jag har kass minne och är allmänt skitdålig på konstnärer så har jag ingen aning om namnen bakom verken på bilderna som följer. Jag roade mig mest med att sporadiskt knäppa kort av sådant jag fastnade lite för av olika anledningar. 




Musikinstallation med symfoniorkester. Lät helt okej, precis som...


... trummorna som spelade av sig självt. Ett par andra musiksatta rum höll dock på att göra mig psyksjuk eftersom det mest lät som någon misshandlade instrument, så jag klarade inte ens av att stanna sekunderna det skulle tagit att knäppa av bilder där. Men dessa gamla vaser tydligen hamnade på bild:



Galet mycket folk var det överallt, gissningsvis eftersom detta är sista helgen för de stora dragarutställningarna med Warhol och självporträtten. Eftersom dessa inte fick dokumenteras blev det ett slags eget självporträtt som avslutning istället. 


Och efter att mr Make fått med sig en Warholbok och en tekanna, jag en kalender som visar en bild med gatukonst för varje dag på året, så kryddade vi återpromenaden till tåget med ännu lite mer geocaching...





... och avdroppande av en tb. Ja internt som fan, men ni som vet geocaching fattar, ni andra bryr er säkert inte men om så kan man läsa allt om galenfenomenet geocaching HÄR


Och efter denna välbehövliga fika i väntan på kraftigt försenat tåg, årets första utefika by the way, så bar det av hem igen. Med ett humör som nu befinner sig på ett betydligt positivare plan. Jag har nämligen kört lite fast i vinterdepp och tycker det mesta bara är menlöst och trist under årets första månad. Utflykt var ett bra botemedel. Ett riktigt bra... 
Nu väntar dock en dag fylld med städsysslor... får väl gå det också... Peace out! 

3 kommentarer:

  1. hm, fick liksom för mig att ni skulle just till Louisiana och så rätt jag hade. Jag måste åka dit, för jag har minsann aldrig varit där och det är ju riktigt uselt! Ser ut som ni hade en bra dag iaf. Klem och fin Söndag

    SvaraRadera
  2. ÅHHH UNDERBARA bilder från eran dag som verkar till att ha väldigt mysig *avundsjuk* Louisiana är ju trevligt=))
    Hoppas att du har en bra söndag<3<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  3. Åh Louisiana! Måste nog dit snart jag också.
    Tror förra året var första året vi inte var där.

    SvaraRadera