Powered By Blogger

måndag 28 januari 2013

Gårdagen i bilder – knåpa, istappsbota & min kaliber


Inledde gårdagen med plitande å skolans vägnar. Gick ganska lusigt, till skillnad från dr Phils knivskarpa domderande i rutan. Tänk om man hade hans självförtroende, då hade jag också varit bäst i världen… men nu är jag inte det så jag textknåpade vidare i sakta mak istället. I sällskap av Ajax hund och den gigantiska lösgodisfyllda burken som visst råkade ta slut… 

Och då var det ju lika bra att ersätta knaprande med knatande, så det blev utflykt med vovvarna i snöyran. Med en orörlig istapp till kropp som följd. Vilket mr Make trodde bäst botades med en båttur. Så då fick det bli så. Med häng i den stämningssansade baren, öl, vin och nötter och såklart en smula spanande i butiken. Där jag kom till insikt med sådana megaviktiga saker som att jag inte alls har tröttnat på peacemärken som jag trodde, att lipgloss går att få i storpack som megaklubba och att älgprylar alltämt har en plats i sortimentet. 

Och när den shoppen var nogsamt genomsökt, drickat slut och färjan åter anlade hamn så flyttade vi hyddor och fokus till den bläddervänliga delen av Pressbyrån istället. Snabbfluktade i träningssektionen, fick någonslags idé om att kroppen på ett av omslagen kanske hade varit kul att ha, men insåg att underrubriken ”för dig som tränar hårt” inte är för mig så då övergick jag till sådant som faller lite bättre in under min kaliber, som skriverier och lättsam litteratur. Så de fick följa med hem istället. Tillsammans med indiskt käk från ett snabbmatshak vi aldrig sett tidigare. Riktigt schysst mat! 
Och riktigt schysst ljuslykta som jag megasynd-om-mig-fyndade under en av mina mörkaste stunder förra veckan. Allt för att ljusa upp lite, och det funkade ju... 

Lite städ, tvätt och annat vardagsjox och söndagen var plötsligt ett minne blott… Och så även måndagen, alldeles strax i alla fall. Så tack, hej & peace out! 

3 kommentarer:

  1. Åh Dr Phil vad jag saknar honom! Har ju inte såna kanaler längre. =(
    Allt botas med en båttur, det har Mr Make helt rätt i.

    SvaraRadera
  2. Så bra att Mr Make vet hur han hjälper sin fru när det är motigt!! Fina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gillar ljuslyktan masor!
    Kram

    SvaraRadera