Powered By Blogger

måndag 7 januari 2013

Klurar på om det går att få till lite piff

Gårdagen går inte till historien som en tjolahoppsandag direkt. Men inte som en katastrodag heller. Den var mer av en lullande slödag utan avtryck att lämna efter sig. Inte ens en ynka liten bild finns som kan bekräfta att gårdagen ens fanns… fast jag gissar att sådana dagar också behövs, som någonslags balans för tillvaron. Mittemellandagar i lagomlandet. Typ… 
Fast väldigt många av dem tycks vara samlade i januari och februari. Kom jag fram till igår när jag kastade ut min årskrönika här. Så nu klurar jag lite på möjligheter att inte upprepa samma sak detta år, att banta ner de menlösa dagarna, helt enkelt. Vilket inte känns speciellt enkelt alls, för min skalle saknar all tillstymmelse till recept, i alla fall vid den här tiden på dygnet, sengångartiden… Så därför kan jag inte låta bli att undra om ni har något knep för att sätta lite piff på årets tråkigaste månader?... 
Såg att jag glömde länka i de där så kallade årskrönikeinläggen. Sorry för det. Kan hända att jag åtgärdar det ikväll, om jag hinner och orkar, det tar ju en stund… Nu dock dusch och sedan skola. Hoppas ni får en bra dag därute! Kram!

2 kommentarer:

  1. Man kan ju piffa till nån dag genom att ta Flipfloppan i hampan och åka österut. =)
    Finns ett par lediga lördagar innan jag piffar till det himla rejält.
    Sen blir det aningens piff nästa måndag när jag kommer till din by och blir tillpiffad. ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten :) och tack för postgången <3

    Kramar

    SvaraRadera