Powered By Blogger

söndag 13 januari 2013

Dagen i bild – tigerkärlek, innemoonboots & sista semlan

Jag har varit en väldans glad matte dag, för Muffin katt älskar den där tigerfilten som shopsades i Humlebaek igår. Det syns inte här men den är som ett mördat djur som det finns folk som har på golvet, där huvud och tassar finns med, fast denna är dö inte dödad utan tyggjord. Liksom... 
Älskar som  i att hon inte lämnar den för några längre stunder, älskar som i att hon fläker ut sig, smeker den med huvudet och ser allmänt extremt skitnöjd ut. 


Själv är jag inte riktigt i samma nöjdhetsklass eftersom en jävla förkylning har slagit bo med ett ständigt eskalerande antal symtom… :o( Fast jag har ändå lekt duktig städ- och tvättdam och så har jag fjantat runt för att hitta den optimala platsen till min…


… gatukonstkalender. Tyvärr en av de allra tråkigaste bilderna som representerar just denna dag, tråkigt eftersom det gör att kalendern ser just tråkig ut. Det är den inte. Och tyvärr har den inte fått någon bra stationär plats ännu heller, så jag får leta vidare… Kanske iklädd det sjukaste jag haft på fötterna någonsin, dessa…


… innemoonboots. Som det knappt går att gå i eftersom de glider runt på fötterna. Så det gäller att ta just sådana där steg som astronauterna tar på månen, de där långa och höga man sett på tv. Kan kanske även kallas tävlingsrelaterade finhästkliv… I alla fall så var de, i kombination med förkylningseskalationen så jobbiga att det blev sängpaus, med inspelade avsnitt av Masterchef Australia…


… och mycket trevlig glass. Och när den, faktiskt löjligt lilla, burken precis var slut kom mr Make hem med en konditoriköpt kaklåda, innehållandes…


... bakelse till honom, semla till mig. Förmodligen på grund av att jag tjatat semlor i varannan mening hela helgen... Dock är denna en glutenfri variant, den allra sista som fanns kvar i butiken. Så den får bli min kvällsmat.... För visst är det väl så att onyttigt botar förkylningar så mycket bättre än nyttigt?... ;o)
Berättade jag förresten att Muffin Rubin katt älskar den där tigerfilten?... 


Ja just det, jag har en utlottning på lut. Som kommer att dimpa in här under kvällen. Så ni vet... Var rädda om er själva och varandra. Tjing för nu!

5 kommentarer:

  1. Söta söta Muffin! Klart att onyttigheter botar förkylning fattas bara annat ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh vilken sötnos Muffin:) hur gosig får man bli! Klart man ska ha onyttigheter när man är krasslig

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt att hon älskar filten den lilla sötnosen. Hoppas semlan botade förkylningen:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det ser minsann ut som Muffin katt tokgillar den där filten. ;)
    Har också ätit semla idag; Karlsbadersemla.

    SvaraRadera
  5. Har du börjat äta glutenfritt?? :) Kraaam

    SvaraRadera