Powered By Blogger

onsdag 9 januari 2013

Om det briljeras kan det även erkännas misslyckanden…

… tänker jag och syftar på att det är lätt att förvägsbravera med saker man har satt sig för att man ska. Men! Att sedan hålla det utlovade när det väl kommer till den så kallade kritan är inte riktigt lika enkelt. I alla fall inte för mig. I alla fall inte i fallet köpstopp… Ja ni anar förmodligen varthän det barkar... 
Att jag har syndat, misslyckats, överstimulerat belöningssystemet. I det ack så lockande reaträsket och dessutom i Mollyklickeriande. Så idag stod jag där vid paketutlämningsdisken. Ändå... Och det tillika utan att skämmas ett dugg. Vilket jag fortfarande inte gör, för den var lätt värd ett snedsteg. Jag pratar om denna:

Odd Molly Sinsuality smock blouse, lite almost black

Visar den i provat tillstånd någon annan dag, förmodligen rätt snart eftersom det starkt lutar åt att den nog kommer att mixas in i morgondagens stass. Men det är då, nu är det istället fullfokus på Mästerkockarna på tv4. Ett program som definitivt kvalar in på min favoritlista. Jag känner dessutom en av de tävlande i den här omgången så extraskoj att hålla tummarna för henne också… Peace out för idag!

12 kommentarer:

  1. Jag tittar också. Vem är det du känner så kan jag också hålla tummarna :-)!
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Härligt!!!
    Eftersom vi är lika "stora" får du gärna avslöja vilken storlek du har.... är rätt sugen på den i chalk :)Ha finaste kvällen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Storlek 1. Jag är också nyfiken på den i chalk, lite Nojjig att den är för beige bara, vill ha den mer vit. Du får gärna rapportera om du klickar/ springer på den :-) Kram!

      Radera
    2. Tack! Vill också ha den mer vit, lovar återkomma om jag "råkar" på den! Kram

      Radera
  3. Suzana. Hon är inte med nu bland de som gör köttbullar, nog nästa gäng. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Då vet jag vem jag ska hålla tummarna för. Fin blus du syndade, tror den är kalasfin på dig :-)
      Kram
      Ingela

      Radera
  4. Den där är jättefin!
    Så du gjorde helt rätt.
    kramar

    SvaraRadera
  5. Snygg!
    Den där är jag nyfiken på hur den sitter. Den ser superfin ut och jag är med sugen på den vita...
    Och ja, det är värt ett snedsteg för så fint plagg :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du gjorde rätt. Och jag med;) Kram<3

    SvaraRadera
  7. Visst är det ett trevligt program!
    När man sen samtidigt får äta supergott broccolimos med parmesan som min egen Mästerkock gjort; ja då är det perfekt.

    Jättefin blus; den har jag missat.

    SvaraRadera
  8. Supersnygg! Skulle vilja ha den i knallig rosa:)
    Kramar

    SvaraRadera