Powered By Blogger

onsdag 30 januari 2013

Dagens – som undrar varför de måste vara så kopiöst fula


Munkjacka – Better bodies Soft hoodie, white, linne – Odd Molly Rib jersey tank, pink, jeans – Please färg: espresso. 

Dagens stass. Inte riktigt min ordinarie stil, om man säger så. Men! Det blev mitt val inför mötet om praktik. Och det gick ju vägen, om sedan det var kläderna som gjorde det eller ej har jag ingen aning om… ;o) Men alla fall… 
Och på tal om kombinationen praktikplats och sådant man har på sig så måste jag verkligen få tag på ett par nya pjux till på måndag. Träningsskor. De jag har nu är så överdrivet luggslitna upptill att inte ens en hemlös människa hade velat ha dem... Ja ni kan ju själva se HÄR

Så då var jag en tur på stan idag för att se om jag kunde lokalisera ett par nya, till schysst pris. Och efter den utflykten kan jag inte låta bli att undra varför de måste vara så kopiöst fula? Konstiga former kan jag kanske stå ut med men plottret… linjer i kontrasterande färger kors och tvärs. På alla pjux jag såg. Vad är det för fel på enfärgat svarta? Till exempel. 

Hittade riktigt schyssta sneakers som var det men hur är de att träna med? Någon som har koll? För även om jag inte ska träna på gymet där jag ska praktisera så 1: kommer jag att stå upp en hel massa timmar och behöver därför fotschyssta dojjor och 2: om jag nu ändå måste shopsa så kan jag lika bra slå till på ett par som funkar på träningen också, då jag, uppenbarligen, behöver nya sådana… 

Så nu undrar jag om någon av er vet var jag kan hitta det jag vill ha?... Och så kan jag inte låta bli att passa på att fråga vad ni tränar i för pjux?... I alla fall så blev det inga provade idag. Däremot genomförde jag provsejour på Gina Tricot istället, Som kommer att dyka upp här under kvällen. Så ni vet… :o) Peace out!

3 kommentarer:

  1. Komiskt! Jag var och letade träningsskor i helgen och tänkte exakt som du, att alla är jättefula, så jag köpte inga. Jag ska nätleta i helgen när jag hinner och hittar jag så säger jag till. :o)
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Grattis till praktiken :)) bra jobbat ses tomorgov...natti /Jeanette

    SvaraRadera
  3. Jag tränar i mina löparskor och där är jag stenhård på att dom måste vara sköna och ha tillräcklig dämpning. Så för min del går komfort alltid före utseende när det gäller träningsskor. Men fick jag önska, så hade jag önskat mig ett par helsvarta eller turkosa :)

    Lycka till med praktik och skor!

    Kram Malin

    SvaraRadera