Powered By Blogger

söndag 6 januari 2013

SEPTEMBER 2012






Firade in månaden med en grym konsert med Jay Smith och med det faktum att det var 15 år sedan jag var köttätare. Åkte till Malmö och Flipfloppan för en kombinerad upplevelse av premiär och avslut. För medan jag spatserade runt Möllan för första gången i mitt liv så blev det årets sista besök i Paradiset. 
Jag och Helen drog igång en auktion för Ronnebys Katthem, jag snöade in på Robinson på tv och fick dille på pepparkakor. 
Rosen anlände min by för att få sin drömtatuering och medan hon plågades för den sakens skull passade jag och Lingon på att terra män i klädbutiker och smeta på oss en massa läppstift. 
Sedan dök det upp ett bloggevent här, som avhandlade just bloggerier och som jag, Flipfloppan och Fiona avslutade med en skitrolig middag på tapasrestaurang. Det käkades skaldjursbuffé, tokletades efter höst- och vinterpjux och jag fick träffa en superskön bloggläsare från Norrland som var här på besök för att tatuera sig. Jag spontanfor till Köpenhamn för en dejt i Mollymecka med Lingon och årets sista uteserveringsvisit skedde i sällskap av make och hundar på torget i Helsingör. I sluttampen av månaden.

OKTOBER 2012 





Svärfar fyllde jämt vilket förde oss till ett riktigt trevligt kalas. Jag efterlyste en kurs i struktur, var på lyxloppis och vann både en superfin kudde och ett par kanoncoola raggsockor när gymet hade utlottningar under sin rosa månad. I mitten på månaden blev det färd till Malmö för meeting med Flipfloppan och Helen och det var då julen slog till. Dels i form av pryttlar i butiker men även inombords, för jag bestämde mig på allvar för att försöka gilla julen detta år, vilket var länge länge sedan sist. 
Det drog med sig ett evigt julspanande men jag hann även börja en PT-grupp, där tanken var att jag skulle bli mer vältränad än någonsin. Och det hade jag kanske blivit också om inte förkylningen från helvetet bojkottat min kropp i veckor. Så istället var det nu jag brutalt började tackla av på den fronten. 
jag klurade på vad jag har för klädstil, hittade ett gammalt bortglömt foto på min pappa som det ska bli tatuering av. Jag bakade lussekatter och en riktig katt, Muffin, visade sig sitta inne på stora tjuvtalanger då hon började stjäla det mesta lösgods hon kom över här i boningen.

NOVEMBER 2012 







Hundarna skeppades till djursjukhuset för att avlägsna tandsten och de första vår-Mollysarna hamnade i verkligheten i form av produktbilder. Freja hund fick nya kläder och jag lärde mig med tv´s hjälp hur man tillverkar vantekaniner. Det blev dock inga sådana gjorda däremot for jag på Mollydejt i Malmö med ett gäng supersköna damer. Där det frossades kinamat, velades om koftfärg och intogs en rad butiker. 
Jag var på jobbmässa och anställningsintervju, båda i det stora köpcentrat och båda kaosartade. Rosen återkom för den sista finishen på sin tatuering och jag terrade henne genom nästan hela den sittningen. Men hon slapp mig inte även när den var över för dagen efter sammanstrålade vi och två darlingar till i Lingonhooden. Där bland annat tokfotografering, fisksoppegryta och klänningsfrågesport stod på programmet. 
Jag köpte mig en vit liten ren och tog mig i kragen och uppsökte läkare för mina långvariga magbekymmer. Ett besök som resulterade i att jag några veckor senare fann mig stämplad med diagnosen IBS. Jag åkte till Höganäs, gick på julskyltning som vadade i regn och dejtade Sanna som nu hade hunnit flytta till mina trakter. Och i och med att jag åter satte mig i skolbänken under månadens sista vecka så fick jag återse mina barndomskvarter på daglig basis.

DECEMBER 2012 







Medan jag befann mig på fest under månadens första dygn passade snön på att våldgästa staden rätt så rejält. Den regnade dock bort igen ungefär två veckor senare. Jag gick i skolan, köpte mig en mössa trots allvarlig byånevarning och avlade besök hos Flipfloppan när hon bjöd in till glöggmingel. Jag uppförde mig ofint genom att smuggla in julprylar och vräka i mig nästan alla kex med getost och rödlöksmarmelad. Jag premiärspelade julklappsspelet, fick lite vinnarskalle på kuppen och så kunde jag inte låta bli att bli lite småkär i julen. Svårt att låta bli när man får den presenterad så stilfullt liksom. 
Helgen efter var det Flipfloppans tur att åka tåg, så hon kom hit och vi äntrade tillsammans den danska grannen Helsingör. Drack varm choklad med cognac, beställde fel pizzor, rantade i mängder av butiker och fick med oss reaprisrenen Henning. 
Jag pyntade hemmet med en minigran som snabbt pimpades rosa av mr Make och var på geocachevent, Tillvand av najsa helgdejter med Flipfloppan tog jag mig ännu en gång till hennes by. Där det plöjdes butiker, käkades pommes och senare min egenhändigt gjorda saffranspannkaka, vinkades till tomten och smygöppnades julklappar. 
Bloggen fyllde tre år och så firades det jul. I stillsam form i hemmets lugna vrå, vilket var precis perfekt. Jag listade årets bästa klädköp, gav mig i kast med matte i skolan och bevistade von Benzokonsert från scenkant med bästa kombatant Helen. Därefter återstod bara en nyårsafton som innehöll besök på landet, trerätters, gigantiskt fyrverkeri av festarrangörerna, andlighet och vinylskivor. 

Och så var det liksom med det. 2012. Där sista punkten nu är satt. Kram!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig årskrönika! Vad du hunnit med under året och vilket jobb att sammanställa :)

    Hoppas ditt 2013 blir ett kanonår och grattis till de tre bloggåren

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Kanonkul att läsa din årskrönika! Massor med kul du har hittat på :) Massa Kramar!

    SvaraRadera
  3. SÅ roligt att läsa din årskrönika! Mkt bra summerat! Jag borde minsann också göra något sådant, som när man undrar över vissa år som brar tycks slinka förbi.
    Stor kram!

    SvaraRadera