Powered By Blogger

fredag 11 januari 2013

Dagens – meganöjd på ett plan men inte på ett annat


Vit tunnstickad poncho – Åhlens, vit kofta under – by TiMo, jeans – Please, sjal med tryck som amerikanska flaggan – gammal och ag har ingen koll på märke, halsband – Uno de 50, handledsvärmare – Odd Molly Aguarana sleeve warmer, indigo, pjux – Jeffrey Campbell Brit 2. 

Ja som synes, ponchon blev mednorpad från Åhlens igår. Kändes som ren idioti att lämna kvar den av två anledningar. Den första att jag spanat på den i princip varje dag de senaste sex veckorna. Den har nämligen hängt på en docka i skyltfönstret precis där jag kliver av bussen från skolan. Och den har sett ut som en lagom tunn/tjock sak att kunna nyttja året runt. 
Dessutom är jag riktigt megasvag för fransar så det har varit med lite döm i blicken ag tittat på den… För det andra var priset satt till rea och med en rensabutikenrabatt på det pratar vi nästintill gratis :o). 

Och jag är riktigt superglad för att jag slog till på den. Trivs kanonbra i den, inte minst för att den är öppen hela vägen i sidorna. Största problemet med ponchos är annars att jag känner mig instängd och förlamad då det knappt går att röra på armarna i de flesta fallen. Enligt min erfarenhet alltså… 

Nöjd med poncho men desto mindre glad för spränghuvudvärk, mensvärken från helvetet och en trötthet som gjort att jag känt mig svimfärdig hela dagen… Så därför blir det marsch till sängen nu. Med datorn under armen dock, för jag måste ju spana in Odd Molly SS2 då produktbilderna har landat på deras egen hemsida nu, de finns HÄR. Så jag lär troligast återkomma med någonslags favoritlista lite senare. See you, om ni vill… Kram Kärlek & Respekt!

7 kommentarer:

  1. Visste ju att den fick följa med hem :) Helt rätt för är det nästan gratis och man trivs och är skitsnygg i den så får man inte lämna kvar den. Det vet jag alldeles säkert. Har oxå äckligt ont i huvudet så det är tveksamt om det blir något pass på motionsband och kravlande med pilatesboll i kväll :o)
    KRAM snyggig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag kände att det kanske till och med skulle straffa sig med fängelse eller nåt annat hemskt om jag lämnade kvar den...;o) Och träna med ont är nog också straffbart så det låter vi bli tycker jag ;o) Kram!

      Radera
  2. Riktigt snygg den ponchon! Jag har också sett den och funderat på köp och jag tror minsann att du precis fick mig att bestämma att det får bli så :o)
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt det var inte meningen att lockas... ;o) Men den ÄR ett klipp, tycker jag... Kram!

      Radera
  3. Supersnygg! Och jag hade inte tackat nej till en "nästangratisponcho" som är så fin :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej nästangratis är riktigt kul... :o) Kram!

      Radera
  4. Jättefin. Bra färg och naterial till "åretomsak". Grattis till klippet:)
    Kram

    SvaraRadera