Powered By Blogger

söndag 19 september 2010

Dagens – premiär på promenad

Så var det röstat för den här gången. Ja det var ett gäng timmar sedan nu men efter det och en lång promenad med make och vovvar gick jag i däck när vi kom hem.

Nu har jag piggnat till en smula igen och håller på att baka paj med hallon och vit choklad. Tanken var att jag skulle gå ner ett par kilo i vikt men handlingen går helt i den andra riktningen.
Jaja, paj idag, får väl bli morötter och böngroddar nästa vecka istället...

Fick lite mersmak att använda mina klänningar efter att jag luftat Nymphen igår så idag blev det premiär för Amerind dress, dark pink.


Det tillsammans med Angora Long Mix Cardigan i royal, tunna svarta tights, Primebootsen och en virkad sjal från urminnes tider.

Hoppas ni har en bra kväll. Vi ses imorgon igen. Kram!

18 kommentarer:

  1. Paj med hallon och vit choklad!!!!!Jag kommer!! Amerinden sitter som en smäck på dig gumman. Du är så jävla snygg så det inte är klokt:)
    Vovven är inte så tokig han heller! Ha en bra kväll du med. Kram!

    SvaraRadera
  2. Men du är ju snyggast:) Reliker från urminnes tider är suveräna att ta till./K

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! du har inte en Amerind över eller ;-)
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Lady in reeed! Gud vad snyggt! Hur många amerinder har du nu, tre? :-)
    Nu fick du mig att chokladdreggla lite, sluurrrfhs..
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig färgklick!

    Själv körde jag i och för sig tokgrön smock coat och knallröda gummistövlar vid vallokalen så jag piggade också upp den grå massan... :)

    SvaraRadera
  6. Såååå snygg du ääääärrr!!! Snyggast i den val lokalen helt klart.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej Josanne!

    Du är så vansinnigt snygg och jag blir glad bara jag ser er. Hallon och vit chokladpaj låter inte ett dugg fel, här blev det vin och goda praliner efter en helg med fullt upp. Ledig imorgon, skönt. Och jag ska verkligen gästblogga hos Bina!Jag som inte gillar att bli fotad, är en totalkatastrof vid datorer, är väldigt oteknisk. Lyckades totalhaverera en ny superduperkopiator, den fick bytas ut haha.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  8. Tjihoo vad jag vill ha en amerind....suck. Får spana på T och hoppas på tur. ;)
    Visst kommer våren göra stora hål i plånboken. ;) ;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. vackert! som alltid i o för sig=)
    kram!

    SvaraRadera
  10. Underbara färger som lyser upp en höstlig valdag.

    SvaraRadera
  11. Morötter och böngroddar - får man gissa på Miljöpartiet ;)

    Japp, nu får du se upp med gissningslekarna =)
    Fast inser rätt snabbt att jag står mig rätt slätt i jämförelse med dina inlägg...
    Måste dock erkänna att det är roande att se vad besökarna gissar på, nästan värt en å annan provning.
    Den lila koftan var för övrigt döläcker på en pingla som du.

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  12. Å vad snygg du är!! Det står Amerind i min panna mu...får utslag om jag inte hittar en etta snart!;D

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  13. Snyggt! Underbar färg på den koftan :-)
    Kramar Affi

    SvaraRadera
  14. Godmorgon hjärtat!
    Du är verkligen snygg i din Amerind, kofta o stövlar..suuupersnygg alltså!
    Men du, banta nu är nog tyvärr dömt att misslyckas.
    När man är så trött o mår dåligt, då orkar man ju inte med sådan saker! För mig var/är det ialla fall precis tvärtom, jag stoppar i mig o ökar såklart. Försök bara det vara så länge, det blir som det blir, eller..
    Ha en bra måndag!
    KRAM

    SvaraRadera
  15. Linda: ja den sitter kanon nu men risken är att det ändras snabbt. För min nya hemmastatus har ju som du märkt dragit med sig ett bakdille… Och inget baka utan att smaka ;o) Kram!

    Mimmi: ja reliker kan vara guld värda, därför jag har så svårt att rensa, för man vet aldrig när det dyker upp tillfällen då de kommer till pass igen… Kram!

    Peggy: håller stenhårt i mina två… tyvärr… men någon dag springer du nog på en själv. Jag letade superlänge innan jag hittade mina så hoppet finns alltid. :o) Kram!

    Lingonberrie: nope, jag har ”bara” två. Detta är strul-Amerinden som jag aldrig trodde att jag skulle få. Kram fina trädkramerska! :o)

    Äppelträdet: lät som en riktigt cool kombo du fick till igår! Färg behövs verkligen nu tycker jag! Kram!

    Tina: haha… ja det var en ganska grå massa som var där samtidigt som vi så snyggast vet jag inte men snyggast kläder absolut. ;o) Kram!

    Eva: vin och praliner låter inte fel alls. Ska bli kul att följa dig i veckan. Och det kommer att bli kanon! Du skriver roligt, är snygg och det tekniska fixar sig alltid, se på mig, tekniskt efterbliven och kan jag så kan definitivt du! Så det så! Kram!

    Jeanette: och jag vill ha en siddlesaddle efter att ha sett dig i din. :o) Synd vi inte bor närmre får då hade vi kunna låna de av varandra. :o) Kram!

    Filippa: haha… du är för söt. Kram!

    Efva: ja färg kan man aldrig få för mycket av! Kram!

    Abbe: jag var lite skeptisk först men det finns lite royal i Amerinden så då körde jag på det. Kram!

    Carina: haha… fast jag hade ingen politik i skallen där, bara dåligt samvete för mitt frosseri… ja det är superkul att se vad folk gissar på… själv suger jag på det området, inte minsta lilla rätt hos dig ju… ska skärpa mig till din nästa frågesport. ;o) Kram!

    Adela: och eftersom jag inte vill att du ska få utslag så hjälper jag dig med att hålla stenkoll, vi kanske skulle köra en efterlysning i våra bloggar? Vad säger du om det? Kram!

    Affi: ja jag är lite såld på royal, så nu jagas det fler godingar i den färgen, lite sent eftersom jag skulle kommit på det för ett år sedan istället men så är det ju ofta, man kommer på i efterhand. Bara att jaga… Kram!

    Annelie: nä jag har också insett att banta nu är lite i överkant för vad jag orkar. Så det får vänta. Och så länge Mollysarna i garderoben passar, så länge får det trots allt vara okej med allt fluff som gömmer sig under dem. ;o) Kram!

    SvaraRadera
  16. Jevvlar vad snygg du är i Amerinden. Just den färgkombinationen är jag ute efter. Föj for fandens vad snygg den är!

    Kram Katja

    SvaraRadera
  17. Supersnyggt !
    Du är en ☆

    Å du bakar paj ??? Jisses... rätt som det är kommer Johanssonskan att vara utanför din dörr ;-) haha
    Å du..... vovvenad.... det är nog det absolut sötaste ordet jag hört i år !
    ♥Åsa

    SvaraRadera