Powered By Blogger

tisdag 14 september 2010

Hemmadagens – som snart åker av

Det har varit två dagar i total stiltje. Stundtals pratar vi snudd på komatillstånd. Har lodat omkring i sunkiga mjukbyxor och en gammal och illasittande Odd Molly t-shirt, som dock har ett coolt märke på armen.



Nu tänkte jag dock göra en liten uppryckning. Ta en dusch, tvätta håret och klä mig lite mer utepropert. Ja propert på mitt sätt alltså…

För hur mycket jag än känner av den såkallade utmattningsdepressionen just nu så har jag bokat bord åt mig och maken på en fisk- och skaldjursbuffé ikväll. Tusen år sedan vi var på något sådant och kände för något vi inte brukar göra.

För efter hemmavistelse utan krav och måste och utan någon att vara trevlig mot så tror jag att jag behöver luftas lite. Jag tror att jag mår bäst av lite både och. I balanserad dos. Och en buffé en tisdag känns både balanserat och gott.

Bild på vad det nu än blir som utedagens kommer senare. Ha en bra kväll. Kram!

12 kommentarer:

  1. Vad skönt att helt opretentiöst gå ut och äta en tisdagskväll! Önskar att jag och Smakrådet också kunde göra det...

    SvaraRadera
  2. Underbart o klokt! Det kommer göra dig gott en stund! Smaska åt mig med..älskar skaldjur!
    Ha så mysigt med MrMaken!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ha så mysigt med gubben i kväll!


    Kraaaaam

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ha en underbar kväll med maken.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  5. Ha en himla fin kväll med maken! Snygg är du även i sunk-kläder:) Kram gumman!

    SvaraRadera
  6. Å vad härligt - skaldjursbuffé känns som 100 år sedan. Måste rådas bot på snarast!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Duktig och klok som kom ut på en myskväll. Återhämtning du vet...

    Stora kramen!

    SvaraRadera
  8. Ha en super mysig kväll.

    Kramar

    SvaraRadera
  9. hihi helt rätt! Man ska skrota med stil....jag har en hel hög med mjukis mollysar som används flitigt, man känner sig inte liiiika risig då!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  10. Snyggaste sunkstilen ever!!!!

    Ha en fantastisk kväll med din snälle make hjärtat!!!
    Bara det bästa till dig<3

    Och förresten, vill du ha ett skratt så kolla in min facebook när du får tid;-)

    Kraam

    SvaraRadera
  11. Tycker du gör helt rätt. Lagom av allt eller rättare sagt, du gör det DU känner för!! :)
    Hoppas ni haft en underbar kväll på restaurangen. :)
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Ni är för söta vänner! Tackar och bugar för alla era kommentarer. Megakram!

    SvaraRadera