Powered By Blogger

onsdag 15 september 2010

Utedagens från igår – ingen fager kombo

Jag trodde ju i min enfald att ett restaurangbesök en tisdagskväll skulle betyda en lugn och stillsam aktivitet. Jag trodde helt fel, för det var knökfullt med folk och en ljudnivå som nog till och med hade överröstat jetmotorer på spinn.
En tisdag liksom… jag fattar ingenting.
Fast det var helt schysst i alla fall. Bara att försöka stänga av och låtsas som ingenting. Precis som jag gjorde med min klädsel…


Trots att jag var skeptisk redan från början så ville jag ändå testa military med lite green, och sedan hann jag inte byta eftersom jag fastnade i telefon. Ingen fager kombo direkt men värre är att jag inte känner mig hemma i military. Tror helt enkelt inte att det är en färg för mig…
Så hur mycket jag än suktade efter den innan den landade hos mig så överväger jag starkt om det inte bara är att inse att den bara var här på tillfälligt besök… Och acceptera att ibland blir det helt enkelt inte som man tänkt sig…

Och hoppas på bättre tur med nästa adoptionsobjekt, som faktiskt ligger hos postombudet och väntar på lift hem, vilket den ska få idag… :o)
Rapport kommer under dagen. Ha en bra dag därute. Kram!

15 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Ibland blir det inte som man tänkt sig och ibland blir det bättre än vad man tänkt sig. Lika bra att den får flytta om du inte trivs i den så kan pengarna spenderas på något annat istället.
    Hoppas att du får en riktigt fin dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag tycket att military är en Skitsnygg färg men på mig blir det inte som jag hade tänkt...
    Har ju min quicktip blouse i military, såå snygg på Jeanette men inte på mig:(

    Men hur som helst så tycker jag att du är såå snygg i allt jag ser dig i och även detta men det ska ju kännas rätt;)

    Ljudvolymen kan inte störa kärleksparet;))
    Puss gumman

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du är sketasnygg i militaryn, men känns det inte bra så ska det väck! Ha en bra dag gumman. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad synd med tutun! Den färgen är en klar favvo här, älskar den!
    Däremot har jag inte provat modellen, har fått för mig att jag inte trivs i puffärmar, för det är dte väl på denna?

    Hoppas du mår lite bättre nu, det ska bli kul att ses i Götet!
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Jag är personligen inte så förtjust military, jag väntar på en i dark powder som ska bli spännande att prova. Jag gillar längden på denna tunika. Var inne på gizmolinas sida och stövlade helt plötsligt efter art silk timid. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  6. stövlade var f-n kom det ifrån, skulle vara dräglade

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag tycker själv att military är jättefint!! Jag tycker att du passar bra i det också..men man känner ju bäst själv, om man trivs i något eller ej.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag tycker den är så fin på dig! Men som sagt, om det inte känns hundra så får den vandra vidare. Hade jag haft mer monetas så hade jag adopterat den.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Synd att det inte känns rätt, men så är det ibland. Jag kan lätt säga att minst 10 riktigt efterlängtade plagg varit här och vänt. Ibland genast, ibland efter att det hängt i garderoben ett tag. Lustigt är att det ofta är plagg man har letat och suktat efter ett bra tag som blir stora besvikelser, medan man av en slump kan prova något helt otippat som blir ett älsklingsplagg.

    SvaraRadera
  10. A-K: godförmiddag! Ja det är väldigt ofta det ena eller det andra, det man suktar efter blir fel och sådant man aldrig tänkt sig blir kanon. Kanske det som är lite av charmen, att man aldrig riktigt vet utan blir överraskad hela tiden. :o) Kram!

    Mia: nä det kanske är så att du och jag är mer gjorda för att vara gräddbakelser i rosa och vitt… haha… vem kunde tro det liksom… ;o) Kram!

    Linda: ja ibland är det man först ser i spegeln något helt annat när känslan sätter in efter en stunds närmre bekantskap… bara att acceptera liksom… att inte ens skönheter klär i allt… haha. Kram!

    Filippa: minimalt med puff men dock lite. Ja Göteborg ska verkligen bli superkul! Ser fram emot att äntligen få träffa dig. Kram!

    Efva: jag gillar den supermycket i vitt och rosa men just färgen, tyckte att jag såg ännu gråare ut än vanligt, trodde inte det var möjligt men tydligen.
    Art silk tunic såg jag i Deepflings blogg för ett tag sedan så jag fattar dräglandet, skitfin! Vilket man inte trodde när man såg produktbilderna. https://deepfling.com/blog/archives/457 Kram!

    Chatarina: jag tycker den är superfin när den hänger på en galge men på mig – nix. Tant grå blir tant supergrå liksom. Kram!

    Jeanette: ja dessa monetas, varför envis de med att svika oss jämt ;o) Jag gillade ju den vid båda provningarna men där tog det stopp, tyvärr för den ÄR ju skitfin. Kram!

    Äppelträdet: ja det är skumt det där. Fast jag blir alltrid lika besviken varje gång det inte klickar, dumt för det är ju som du skriver, ibland är det något helt otippat som blir ett älsklingsplagg. Senast för mig var det så med Quicktip tunic. Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag gillar färgen men kan inte ha den själv. Blir bara helt utsuddad och grå i nyllet om jag inte har en scarf som bryter av inte låter den gröna färgen spegla i mitt ansikte.
    Känns det inte rätt så är det inte rätt:)/K

    SvaraRadera
  12. Hej igen! Om du vill så får du gärna länka till mig..jag har redan länkat till dig för jag läser ju din fina blogg varje dag. :)
    Kram igen

    SvaraRadera
  13. Mimmi: precis exakt så var det! Jag kände att mitt grå nylle blev ännu gråare, grågrönt. Jag fick ett sjösjukt utseende helt enkelt. Kram!

    Chatarina: då hojtar jag iväg och lokaliserar din blogg på en gång. :o) Kram igen!

    SvaraRadera
  14. Chatarina: sådär ja, nu var det lokaliserat och länkat här. :o) Har missat din blogg helt :o( Men tar igen det genom att springa tillbaka in hos dig och hälsa på igen. Kram!

    SvaraRadera
  15. SKITSNACK!
    Du ska behålla den.Jag såg dig ju i den IRL!
    *hotar med att ge dig sminsk i Gbg*

    Pözz på dig, snygging!

    SvaraRadera