Powered By Blogger

söndag 5 september 2010

Dagens - tog en städbreak och vandrade ut

Jag drog igång ett fett städpådrag efter mitt förra inlägg här i förmiddags. Hann med en del men långt ifrån alla punkter på min lista – ja, jag älskar listor! :o)…
Till exempel blev det inga till salu-plagg plåtade, tar det en annan dag helt enkelt… För jag och mr make bestämde oss istället för att ta en spontan och riktigt lång utedag med hundarna.

Strålande sol och en blandning av sommar och höst i luften. Faktiskt en lite märklig känsla men skönt var det. Glömde såklart att jag knallade runt med kameran i väskan tills det var dags att vandra inomhus igen. Så tyvärr får ni ingen guidad tur i min hemstad.
Men vi hann i alla fall dokumentera dagens - ett snabbt påkastat hastverk - och min älskade vovve, Ajax phaléne, i parken utanför vår dörr:



Biketten – vår 2010
Alchemistry s/s blouse, rouge
Chrysalis minigown, dark powder
Jeans från Gina Tricot
Mörkbruna mockastövlar från Ellos

Jag vet att jag har en ny bikette – jävulspinuppabiketten, men så länge jag kan ha den här, lite tunnare varianten, så länge känns det som att det fortfarande är sommar. Knäppt men sant.

Jag har en mental helvetesvecka framför mig – så för att förtränga den så är det spisen som gäller för hela slanten nu. Innan läste jag alltid böcker när jag behövde fly verkligheten. Av någon skum anledning funkar matlagning bättre nu för tiden…

Så det är ett antal kastruller innehållande diverse vegetariska prylar och kakaktiga onyttigheter som är i omlopp just nu. Dags att titta till dem. Önskar er en superbra söndagkväll och kastar av en stor kram till er. Vi ses imorgon.

12 kommentarer:

  1. Snygg som alltdi! Söt vovve=)


    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej Josanne!

    Vilka snyggisar, du och Ajax. Kakbak och hundpromenader är alltid bra.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  3. Så bra att du kom ut i solen och promenixade. Det är den bästa återhämtningen för själen tycker jag. (eller att göra dyra klick kanske?:-)
    Lycka till med nästa vecka och när det känns tungt kan du alltid tänka på lördagens äventyr, jihaa.

    Kramar i mängd!

    SvaraRadera
  4. Ja, idag har det varit underbart väder så jag kan förstå att ni tog er ut istället för att städa.
    En stor kram och hoppas inte veckan blir överjävlig!!

    SvaraRadera
  5. Tack söta vänner. Veckan kommer att bli jävlig men efter regn kommer solsken och det är därför jag sätter mig i skiten nu... lovar att ni får veta vad allt handlar om när det är läge... vet ju inte vem som läser här så en viss disktetion krävs...
    Stor kram till er alla!!!

    SvaraRadera
  6. Hej igen Josanne!

    Skickade dig ett litet mail.
    Jo det var den Mollyn som var på som det var tänkt.
    Och tack Annelie för din varma hälsning.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  7. Eva: hoppas få se bilder någon dag! Jag är fortfarande superglad för er skull, du räddade min dag, lycka och glädje var precis vad jag behövde! Tack!!!
    Har inte kollat min mail än men gör nu.
    Ha det underbart i Venedig! Megakram!

    SvaraRadera
  8. Helt rätt att skippa städ och gå ut och njuta i stället! Kram gumman!

    SvaraRadera
  9. Godmorgon hjärtat!
    Ibland måste man ju göra annat för att skingra sina tankar! Igår var det dessutom så skönt ute då får man passa på. Urfina bilder både på dig o Ajax i parken. Hundar har en otrolig förmåga att känna ens sinnesstämning det kan vara en stor tröst många gånger.
    Det kommer gå bra vännen! Du är viktig, kom ihåg det!
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Annelie: ja det är inte så lätt att lyclkas skringra tankarna alltid så då får man ta till de flesta knep. :o)
    Ja djuren har hjälpt mig genom mycket skit!
    Tusen tack för din uppmuntran och ditt stöd, det hjälper!!! Stor kram!

    SvaraRadera