Powered By Blogger

onsdag 8 september 2010

På jakt efter boktips

Doktor Molly tipsade om två böcker i ett inlägg här igår; Eat, Pray, Love och Lyckans verktyg. Det fick mig på läsarhumör.
Hennes tips kommer att kollas upp imorgon men nu undrar jag om det är någon annan som har tips på böcker i lite samma stuk, pepp-böcker som kan passa en med utmattningsdepression med melankoli helt enkelt… Inte för djuplodade bara eftersom min hjärna är på semester, så kanske något som är lite mer åt hållet ”lär dig hur du mår bättre för dummies”… Vi ses imorgon. Kram!

7 kommentarer:

  1. Läste Alkemisten, och tyckte att jag fattade nada, men när jag var i slutet och läste ut den kändes den så skön! Inte i genren självhjälp dock, mer livsfilosofi.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så kan jag inte tipsa om nåt alls i den genren:( Här har du en som läser Björn Hellbergs deckare, chicklit och biografier av gamla avdankade porr-stjärnor;) Åsså nån barn-bok med Marodören...
    Har fullt förtroende för övriga blogg-kåren, finns säkert nån annan som har bra tips! Kram gumman:)

    SvaraRadera
  3. Oj, du talar med frun till en bokhandlare:-)

    Åh, det finns så mycket sådana där böcker. En som jag verkligen tycker är bra är "Vem bestämmer i ditt liv" av Anna Kåver och Åsa Nilsonne. Den plockar jag gärna fram av och till..

    En annan mer vacker och inspirerande bok är Allting har sin tid: http://images.bokinfo.se/medium/9789185815371.jpg

    En annan som jag själv är nyfiken på är "Hjälp, vem är jag?: Anteckningar från en terapi, Caroline af Ugglas.

    Hon kommer att vara med i Babel i morgon kväll och prata om den. http://images.bokinfo.se/medium/9789164203090.jpg

    Annars rekommenderar jag gärna vanliga böcker och roliga. Ibland kan det bli tungt att läsa om självhjälp och sånt. I lagom dos.

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  4. Kanske bara något varmt och trevligt som serien om Damernas detektivbyrå om du inte har läst den. Lättläst och mysigt utan att vara ytligt.

    SvaraRadera
  5. http://www.samtal.nu/psykologi/om_burnout_och_stress.htm

    En jäkligt bra länk inkluderat med självhjälp.

    Bok ? Hm...
    Kolla Adlibris : (himla läng länk, men går direkt till sidan med denna sorts böcker )

    http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=utbr%e4nd&title=utbr%e4nd&fromproduct=False

    Annars kan jag nog bara rekomendera : Goa Glada vänner, harmonisk kväll med maken & underbar nattsömn :-) Sköt om dej ♥

    ♥ kram ♥

    SvaraRadera
  6. Abbe: den får ju kollas upp. Tackartackar! Kram!

    Linda: haha… chicklit och avdankade porrstjärnor går absolut hem här också! Tänkte blanda dem med lite zingzing… Tror det kan bli en fantastisk kombination… Om inte annat så ett roligt experiment hur min hjärna kommer att se ut sen… ;o) Kram!

    Lingonberrie: där var det tips som heter duga. Ska genast plocka fram papper och penna och plita ner. Tackar och bockar! Och lagom dos är tanken, ska kolla om Linda kan tipsa om någon avdankad porrstjärna också. :o) Kram!

    Äppelträdet: Damernas detektivbyrå… aldrig hört om men du väckte min nyfikenhet nu. Tack! Kram!

    Johanssonskan: thank you darling! Och dina rekommendationer är noterade och ska börja efterlevas… äntligen! Kram!

    A-K: tack snälla! Jag har mailat tillbaka. Kram!

    SvaraRadera