Powered By Blogger

onsdag 22 september 2010

En morot i royal

Den kom, jag hämtade, jag provade och hux flux hade jag en morot i royal. Jag pratar om paketet jag hämtade idag. En hett efterlängtad och länge sökt Molly.

Den har en lite rolig story bakom sig men den kan jag dra en annan gång om ni vill höra den… Fast jag kan avslöja så mycket att den närmast har gjort en kortare mellanlandning hos fabulous DrMolly, tusen tack vännen!

Jag nojjade fett om att den inte skulle passa. Det gjorde den inte heller. Men bara på en enda punkt… hyllsystemet som lovely kamrat Johanssonskan kallar det.
Möt Indy dress i royal och ni ser själva vad jag menar…


Inga problem att låta dragkedjan gå i lås, inga problem att röra mig. MEN. Knapparna vill liksom fly kosan från knapphålen.
Inte speciellt schysst om jag får säga min mening men å andra sidan tänker jag se det som den morot jag så väl behöver för att lyckas pressa bort de där kilona som olovandes har slagit bo på min kropp. Och eftersom jag dessutom först tappar tutteriet så pratar vi max två kilo…

Men OM vi hypotetiskt skulle säga att jag INTE lyckas vräka dem i första taget, vad tror ni om att låta knapparna få sin vilja fram och använda den ändå? …


Givetvis med något snyggare under i så fall… Vad tycker ni? Ärligt alltså, hiss eller diss???
Och eventuella förslag på vad som möjligtvis skulle kunna funka under mottages med största tacksamhet…

Dagensbild - och svar på mail - kommer senare för nu är det vegetariska schnitzlar, pasta och nervositet inför dagens avsnitt av Idol som gäller…
Så vi ses sen om ni vill. Kram!

21 kommentarer:

  1. Men hallå, hur snygg kan man vara!! Denna klänning är helt underbar på dig och färgen kan inte bli bättre. Fattar vad du säger om knapparna...kör med dom öppna är min röst! Du kanske inte behöver knäppa upp alla?

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Kan du inte bara sy ihop klänningen framtill så att knapparna inte går upp!?!
    Du är ju ursnygg!!
    Är ju alltid bra med en morot för att gå ner i vikt men det brukar aldrig att funka...
    Jag röstar för att du ska behålla den och sy ihop klänningen fram till, om man kommer i den med hjälp av dragkedjan och inte knapparna...? Det är ju alltid en fördel om du kommer i klänningen...
    Lycka till!!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Ärligt så är det lika snyggt att köra den öppen! Här ska också Idol-tittas! Moa och lille V har värmt upp med Jay-klipp på Youtube:) Kram gumman!

    SvaraRadera
  4. Ah, den är ju nästan snyggare uppknäppt tycker jag ! Du ser liksom lite snörpt ut hehe, när du knäpper den ända upp. Så låt kilona flöda över ;-) så du inte kväver hyllsystemet ;-)
    Tackar för en (som vanligt) mysig utomhus fika
    i det underbara vädret idag ! ♥ Nästa gång blir det L-A & presentation av Olofssons som har Määääängder med Molly ;-)
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  5. SuperHISS! säger jag :-)
    Det funkar jättefint med att ha knapparna uppknäppta.
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Ja, gör som jag, låt bli att knäppa igen klänningarna fram. Den är så snygg och passar dej bra./K

    SvaraRadera
  7. Jättehiss!! Supersnyggt med knapperna uppknäppta.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Josanne

    Hiss, helt klart och faktiskt snyggt uppknäppt.
    Färgen klär dig så perfekt.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  9. Den funkar bra med knapparna uppknäppta!

    SvaraRadera
  10. Grattis!! Det är en superfin önskedröm för mig med.
    Klär dig otroligt bra:)

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Men jädra snygging där! Skitsnyggt uppknäppt, jag kommer nog att härma dig då jag blir galen av att ha för tighta halsringningar.

    Ang din andra klänning - vad rar du är! Jag återkommer ang det! Kramar

    SvaraRadera
  12. Hissen går rakt upp.......
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  13. JÄTTEFIN!!! Sy ihop den fram så inte knapparna släpper, sitter jättefint tycker jag! KRAM

    SvaraRadera
  14. ha den uppknäppt! det är en solklar HISS på den, *busvisslar*

    kram!

    SvaraRadera
  15. Superduper snyggt!! Grattis till ett kanon köp!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Absolut HISS! Ha den uppknäppt, snyggt så.
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Hej snygging! Kanske den här under: http://ajabajakids.com/default.asp?sType=deLuxe&mode=shop&v=spec&item=9969

    Jag bara gillar den färgen! jättefin. Grattis till ett bra köp.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  18. Var det till dig den skulle!! Älskar färgen tyget, modellen kan jag inte ha, hi,hi. Den måste du ha kvar, LOVE!!

    KRAM

    SvaraRadera
  19. Grattis - svårt avundsjuk ;-). Inte bråka med hyllsystemet - den är snyggare en lite öppen än helt knäppt tycker jag som också spanar efter denna goding. Är det en 2?
    Kram o sov gott!

    SvaraRadera
  20. Oj - jag är trött nu - vet inte riktigt hur "en" smög sig in

    SvaraRadera
  21. Tusen tack för era kommentarer och tips! Hade tänkt ha den här på träffen i Göteborg, tror inte det blir så... jo kanske om jag syr ihop vid knapparna, ska ta mig en funderare. För stanna ska den!!!
    Ha en bra dag. Stor KRAM!

    SvaraRadera