Powered By Blogger

onsdag 1 maj 2013

Dagens – som är totalt befriad från dåligt samvete

Jag insåg ganska snabbt i förmiddags att städning en solig helgdag inte bara var en dålig idé utan en riktigt tråkig sådan dessutom. Alltså inget att hålla på med. Så då gjorde jag inte det heller… Vad jag sedan har ägnat tiden åt istället vete tusan, men den har gått. Eller snarare rusat. Tjoff och så var det visst kväll. Igen... Fast jag har i alla fall årspremiärat långklänning, det vet jag åtminstone:


Klänning – Odd Molly Magnolia strap dress, almost black, bikerjeansjacka med nitar på slagen – HM, sjal – Odd Molly Fay scarf, silky white, skor – by Koah Shazia, roma white, solbrillor – Odd Molly. 
Hundar – Ajax och Freja, phaléner och mr Make i stass jag inte riktigt kan bena ut i, inte mer än att t-shirten är directly från Mexico by Helen och hennes sambo, solbrillorna Odd Mollys blingiga och skinnjackan härstammar från förra helgen och tatueringsmässan i Norrköping. Fast resten kanske ändå kan kvitta?... 

Och det där med att göra. Jag kan mycket väl spendera en hel dag med nonsens, ingenting, menlösheter och tycka att det är supernajs och dessutom totalt befriat från dåligt samvete. För medan många jag vet tycker det är att slösa sin tid så ser jag det som lyx att bara få andas utan krav och måsten... Vad tycker ni?... Tjing!

14 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag kunde strunta i en del måsten, problemet är att jag fixar inte att slappna av om det ligger mycket och lurar i huvudet. Jag är dock avund på de som fixar det.. Jättesnygg stass!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helcoola bilder ju och det är helt klart bättre att spendera dagen utomhus istället för att städa inne, det lär ju finnas kvar ändå. Annars har jag lite Hilde- tendenser, men idag har jag kunnat slappa lite med gott samvete. KLem

    SvaraRadera
  3. Ibland behöver man bara var och göra just nonsens. Lite så vi med haft det idag förutom träningen då. Njuta av kvällen! Kramis

    SvaraRadera
  4. Det är väl jäkligt skönt att få slippa alla måsten nån dag. Och jag lär väl fläska av mig några kilon så jag kommer i min Magnolia. Som jag jagade den jäkla klänningen....Kram

    SvaraRadera
  5. Så snygg du är i långklänningen!!

    Jag är nog som du. Jag kan tillbringa en hel dag utan att ha uträttat något direkt vettigt och kan trivas hur bra som helst med det. Måsten kan jag skjuta upp till en annan dag. Jag älskar kravfria dagar, det är ju oftast så många krav på jobbet och i vardagen så när jag är ledig och har möjlighet att göra precis vad jag vill då tillåter jag mig att göra det. Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tycker som du - har haft en liknande dag och mår alldeles finfint av det!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Äh, man ska njuta av de soliga dagarna! Eller rättare sagt alla dagar :-) Jag har inga problem med att bara låta dagar gå och njuta av stunden.
    Fina bilder på er alla och du är supersnygg i din outfit!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder på er alla!! Ni är verkligen som en del säger "coola"!! Heter det så, fnissar lite då det inte riktigt är mitt språk.. Tanta hälsar njut av kvällen!!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  9. Du passar fantastisk bra i lång klänning. Det är få som gör det tycker jag.
    Kram louise

    SvaraRadera
  10. Så jäkla gott att inte behöva göra någonting!! snygg stass och hundarna är ju bara för söta :-)
    Love You!

    SvaraRadera
  11. Det är ju helrätt att strunta i måsten då och då. Man behöver det.

    Snygga är ni, du och Mr Make.

    kram

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Att göra ingenting och bara få njutdrälla runt är väl bland det bästa, strunta i så kallade måsten då och då. Snygga är ni allihop.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  13. Dåligt är inte lönt; det kan nån annan ha. =)
    När det behövs så ska det göras ingenting.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dåligt samvete skulle det ju stå såklart. Lite väl snabb där...

      Radera